Abstract:
مدیریت کردن کارها از جمله نکات مهم در هر زمینهای محسوب میشود. انسانها امروزه با چندین شغل درگیر هستند و به همین دلیل,ء نیاز دارند که بتوانند به درستی مدیریت کارهای خود را انجام دهند در غیر ین صورتء نمیتوانند به درستی از پس کارهای خود برآیند. مدیریت زمان در کلاس درس نیز برای معلمان اهمیت بسار بالایی دارد. معلمان اگر نتوانند زمان کلاس را به درستی مدیریت کنند. با مشکلات زیادی مواجه میشوند و اینگونه علاوه بر خستگی جسمی و روحی» کارایی آنها نیز کاهش پیدا می کند. با کاربرد استراتژیهای مدیریت زمان» میتوان به نیازهای آموزشی هر دانشآموز رسیدگی کرد پیشامدهای اتفاقی را مدیریت کرد و از عقب افتادگی هنگام مواجهه با رخدادهای ناگهانی نیز جلوگیری کرد. مدیریت زمان در کلاس درس قسمت بااهمیتی از فراهم آوری آموزش باکیفیت و پاسخگویی به نیازهای تکتک دانشآموزان بهحساب میآید. امروزه پیشرفت تکنولوژی و فناوری نیز باعث شده این مساله در زمینه آموزش ورود پیدا کند. تکنولوژی آموزشی» درعمل با طراحی و ارزشیابی برنامه های درسی, تجارب آموزشی,» اجرا و اصلاح مجدد آنها بستگی دارد. به بیانی دیگر: تکنولوژی آموزشی یک روش اصولی و منطقی برای حل مشکلات آموزشی و برنامه ریزی درسی است که با نوعی تفکر سیستماتیک (منظم و علمی) همراه است. این مطالعه سعی دارد با بررسی اهمیت مدیریت زمان در آموزش» نقش آن را در استفاده مناسب و درست از فناوری در آموزش مورد بررسی قرار دهد.