Abstract:
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر نوآوری محصول, هوش بازار و قابلیت قیمتگذاری بر عملکرد بینالمللی شرکت با نقش میانجی مزیت رقابتی در شرکتهای فرش ماشینی شهرستان کاشان بوده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و روش جمع آوری داده ۱ ها توصیفی - پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران شرکتهای فرش ماشینی شهرستان کاشان در سال ۱۴۰۱ بوده که تعداد ۲۶۹ نفر از آنها به عنوان حجم نمونه و به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گرداوری اطلاعات پرسشنامه ۲۵ ایتمی گومز پرادو و همکاران (۲۰۲۲)، بوده است. روایی محتوایی پرسشنامه به تایید جمعی از صاحب نظران رسید. هم چنین جهت بررسی روایی سازه از سه شاخص پایایی مرکب. متوسط واریانس استخراج شده و بار عاملی استفاده گردید و جهت سنجش پایایی و قابل اعتماد از ضریب آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار SPSS، که بیش تر از ۰,۷ محاسبه گردیدء استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش با نرم افزار LISREL نشان میدهد که نوآوری محصولء هوش بازارء قابلیت قیمت گذاری بر مزیت رقابتی در شرکت های فرش ماشینی شهرستان کاشان تاثیر دارد. مزیت رقابتی بر عملکرد بین المللی شرکت در در شرکتهای فرش ماشینی شهرستان کاشان تاثیر دارد. نوآوری محصولء هوش بازار و قابلیت قیمت گذاری بر عملکرد بینالمللی شرکت با نقش میانجی مزیت رقابتی در شرکتهای فرش ماشینی شهرستان کاشان تاثیر دارد.
The purpose of this research was to investigate the effect of product innovation, market intelligence and pricing
capability on the company's international performance with a mediating role of competitive advantage in machine
carpet companies of Kashan city. This research is descriptive-survey in terms of practical purpose and data collection
method. The statistical population of the research was all managers of machine carpet companies in Kashan city in
1401, of which 269 people were selected as the sample size and by simple random method. The data collection tool
was the 25-item questionnaire of Gomes Prado et al. (2022). The content validity of the questionnaire was confirmed
by a group of experts. Also, to check the validity of the construct, three indices of composite reliability, mean variance
extracted and factor load were used, and Cronbach's alpha coefficient was used to measure reliability and reliability
using SPSS software, which was calculated to be more than 0.7. The results of the research with LISREL software
show that product innovation, market intelligence, and pricing ability have an effect on the competitive advantage of
machine carpet companies in Kashan city. Competitive advantage has an impact on the international performance of
the company in Kashan carpet companies. Product innovation, market intelligence, and pricing capability have an
impact on the company's international performance with a mediating role of competitive advantage in Kashan carpet
companies.