Abstract:
اختلالات تحصیلی دانش آموزان استثنایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است و نتایجی حاصل شد: اختلال تحصیلی یکی از مشکلات جدی و شایع در میان دانش آموزان است. این اختلالات حتما باید توسط والدین و معلمان مورد توجه قرار بگیرد.ء اما تشخیص آنها کار راحتی نیست. دای آموزانی که این اختلالات را دارندء ممکن است. در یک یا چند درس نمره پائینی بگیرند.ء پا بنظر برسد تحصیلی ضعیفی دارند. در این مواقع اگر معلم مدرسه دانش روانشناسی کافی نداشته باشد و علائم اختلالات تحصیلی را تشخیص ندهد، ممکن است به دانشآموز برچسبهایی تحت عنوان کم هوش,ء خنگ. تنبل و ... زده بزند. از آنجا که دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری, جزو بچه های در معرض خطر و شکننده محسوب می شوند. آموزش و پرورش باید از این افراد پشتیبانی کند و یک سپر دفاعی برای آنان باشد. همچنین نظام اجتماعی نیز باید از آنان حمایت و مراقبت کند. برای کاهش آمار بالای مبتلایان به این اختلالات و عوارض جانبیء ضرورت داره معلمان با این اختلالات آشنایی پیدا کنند. در این مقاله با استفاده از منابع موجود کتابخانه ای و میدانی و بهره گیری از مطالعات. و سندکاوی به گردآوری داده های مورد نیاز پرداخته شده و داده های گردآوری شده تجزیه و تحلیل شده است.