Abstract:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تجارب زیسته دانشجومعلمان پسر دانشگاه فرهنگیان مشهد در بررسی فرصت ها و تهدید های شبکه 1 اجتماعی اینستاگرام» با توجه به اهمیت فوق العاده آن در مسیر زندگی شغلی و تحصیلی صورت گرفت. برای این امر از روش پژوهش کیفی از نوع پدیدار شناسی استفاده گردید. نمونه های پژوهش بر اساس نمونه گیری هدفمند از 10 نفر از دانشجومعلمان پسر انتخاب شد. با هریک از نمونه ها بین 15 تا 20 دقیقه مصاحبه شد. در نهایت به تحلیل و تفسیر بیانات و کد گذاری آنها و نیز بیان دو مضمون فرصت ها و تهدید ها پرداختیم. در مضمون فرصت ها به مواردی همچون: سرگرمی, ارتباط با دوستان» ارتباط با خانواده» ارتباط به جنس مخالف. اطلاع رسانیء آگاهی از شرایط و وضع اجتماعی, اقتصادی» و فرهنگی و آشنایی به مد های روزء اشاره شد. در مضمون تهدید ها نیز به مواردی چون: ات تحصیلی. افسردگی. نگرانی. مشکلات روحی روانی. هدر دادن وقت. اطلاعات نادرست. الگوسازی غلط پرداخته شد.