Abstract:
: با استفاده از طراحی مصرفکننده ــ آرمانیشده3 (CID) و تحقیقات بازار،
میتوان کالاها و خدمات ابتکاری تولیدکرد. CID، با فراهم کردن تفکر خارج از
چارچوب معیار4 همراه با ایدهها و مفاهیم طراحی جدید نقش بسیار مهمی ایفا
میکند.مشارکت سهامدار، نتایج حاصل از اولین نشست CID و استفاده از تحقیقات
میدانی به پیشرفت شناخت خواستهها و نیازهایسهامدار یاری میرساند. این کار
به نوبه خود دستورعملهایی برای تکمیل نظریهها و مهمتر از آن برای تحکیم و
ترویج عرضهخدمات و محصولات جدید به دست میدهد. به علاوه، با استفاده از
نتایج جلسه دوم CID همراه با گروههای کنترل3،مصاحبههای فردی مفصل و
آزمون بازاریابی یک نظام ارزشیابی و بازخورد موثر برای طرحهای خدمات و کالا
فراهم میشود.
Machine summary:
"آنچه در ادامه میآید گزارشی از اینتجربه سازمانیافته در پنج زیربخش است: کار تدارکاتی شامل برنامهریزی برای مداخله ایجاد "فضای آموزشی" CID: مشخصات سهامدار توسعه محصول "پیشرفت" آزمون مقدماتی به بیان دقیقتر، میخواهم نشان بدهیم کهچگونه این طرح به یک دوره آموزشی در فراگیریسازمانی با پیامدهای روششناختی وسیعتر برایتولید محصولات و خدمات جدید تبدیل شد.
گسترش نوآوری به تمامی اجزای سازمان بهمنظور تولید و توسعه محصولات و خدماتجدید (اینان کسانی بودند که میتوانستندایدههای جدید را به سرعت به محصولات وخدمات جدید تبدیل کنند) و فراهم کردن فضای همکاری از آغاز تا لحظه بهاجرا گذاشتن ایدهها (ایجاد یک شبکه جدید) اقدام بعدی "تیم مشاور فرایند" تصمیمگیریدر مورد روششناسی پژوهش و پیامدهای آن برطرح بود.
به عنوان مثال، برخی از یافتههایی که نمایشداده شد و همه در آنها سهیم بودند عبارت بودنداز: صنعت مراقبت بهداشتی ایالات متحد نظاممراقبت بهداشتی نیست (بلکه یک نظام مدیریتبیماری است که کاهش هزینههای درمان را درکانون توجه قرار داده است)، مصرفکنندگان درمورد مراقبت بهداشتی، بیمه بهداشتی، و نظامتامینکننده آنها گیج و سردرگم هستند; شناختبخصوصی از شرکتهای مراقبت بهداشتیبخصوصی ندارند، تفاوت میان محصولات (مثلاPPO در مقابل POS) را تشخیص نمیدهند،اصطلاحات بیمه را نمیدانند، اطلاع ندارند کهپزشکها با شرکتهای مختلف بیمه قرارداد دارند، ازاین واقعیت بیخبرند که زنان به طور نامتناسبی برتصمیمهای مربوط به خرید خدمات مراقبتبهداشتی تاثیر میگذارند; نمیدانند کهشرکتکنندگان طرح انتظار دریافت خدمات دارند،نه این که در معرض فروش قرار بگیرند; ونمیدانند که انتخاب پزشک یک مسئله مهم برایاکثر شرکتکنندگان است.
توسعه محصول "پیشرفت" در فرایند تدارک این مرحله، بر سر استفاده ازفلسفه طرح ایدهآل شده ایکاف و اصول راهنمایحاصل از آن اتفاقنظر حاصل شد: بهبود شرایط یا حالت موجود مستلزم دیدروشنی از چیزهای خواسته شده است، نهفهرست بلندبالایی از چیزهایی که کسی آنها رانخواسته است (بخش بازاریابی فهرست کاملی از چیزهایی که سهامداران شرکت نخواستهبودند برای مدیریت تهیه کرده بود)."