5-مشارکت:در رسانههای پستمدرن از مخاطبان به عنوان رسانه استفاده میشود و آنها را در امر رسانهای مشارکت میدهند.
برای مثال از سایتهای شخصی افراد و از وبلاگ آنها برای تبلیغ استفاده میکنند و یا مخاطبان را در رسانهها مشارکت میدهند یا از مخاطب به جای رسانه استفاده میکنند.
* رویارویی مدیران با تغییر تاکنون مطالبی بسیاری درباره اثرات تغییر روی سازمان و کارکنان نوشته شده است و اینکه مدیران چگونه باید تغییر را مدیریت کنند تا کمترین مقاومت و بیشترین اثربخشی را در سازمان داشته باشد.
از مقاومت کارکنان در برابر تغییر و راههای جلب اعتماد آنها نیز سخن بسیار گفته شده است؛ ولی گویا در این میان اثرات تغییر بر مدیران ناگفته باقی مانده است.
آنها باید از یک سو نگران مقاومتهای ایجاد شده در کارکنان باشند و از سوی دیگر نگران اینکه آیا این تغییرات مثمر خواهند بود یا نه؟یعنی اگر کارمندان یک یک استرس به هنگام تغییر مواجهند،مدیران با چند منبع استرس رودررو هستند.