Abstract:
نویسنده در این مقاله به اهمیت نقش رسانهها در انتخابات سال 1999 اسراییل در مقایسه با سالهایقبل میپردازد. وی کاندیداها و احزاب مختلف، استراتژی آنها و مبارزاتشان در راستای دستیابی به آرایش گوناگون در قبال گروههای فشار متشکل از مهاجران روس و اعراب اسراییل را توصیف و درباره استفاده از انواع جدید رسانه ها و هزینه هایی که این مبارزات انتخاباتی به همراه دارد، بحث میکند.
Machine summary:
"در واقع هر چندمبارزات تبلیغاتی در رسانه ها بر روی رقابت نخست وزیری و ویژگیها و شخصیت کاندیداها متمرکز شده اما برخلاف انتظارات اولیه، سیستم دوگانه رایگیری اساس قدرت دو حزب اصلی مجلس، کارگر و لیکود، را کاهش داده و در مقابل بر قدرت احزابفرقهای به ویژه احزاب ارتودوکس، یهودیان سفاردی، اعراب اسراییلی و مهاجران روس افزوده است.
این تحقیق محدودیتهای مبارزات تبلیغاتی در رسانه های ملی به ویژه برای کاندیداهای نخست وزیری و اقلیتهای قومی، مذهبی و نیز رسانه های جایگزین سنتی و جدیدی که به منظور رسیدن به اهداف انتخاباتی مورد استفاده قرار دادهاند را بصورت نظاممند شرح میدهد.
در انتخابات 1996 اتحاد سیاسی گروههای قومی- مذهبی به شدت در حال تغییر بود و به همین خاطر دو کاندیدای برجسته نخست وزیری و احزاب، مجبور به مبارزه در هر یک از گروهها، به ویژه در میان مهاجران روس، برای کسب رای بودند.
نفوذ برنامه ها بسیار بیشتر اتاثیر خود برنامه در مراکزی است که آن را دریافت میکنند، زیرا این برنامه ها از ایستگاههای رادیویی غیرمجاز که در ارتباط باشاس میباشند پخش و هر روز در روزنامه چاپ میشود در مبارزات تبلیغاتی سال 1999 شاس از برنامه های هفتگی ماهوارهای خود برای تحریک معتقدان و طرفداران خود استفاده کرد تا درروز رایگیری به این حزب رای دهند و دوستان، اعضاء خانواده و همسایگان خود را متقاعد نمایند تا آنها نیز به حزب شاس رای دهند."