Abstract:
مطالعه بر روی رفتارهای انسانی و یافتن روشهای اصلاح آنها از عوامل مؤثر در بهبود عملکرد افراد در جامعه و کاهش تعداد تصادفات وسایل نقلیه موتوری میباشد.ایجاد و نهادینه نمودن اصلاحات رفتاری مربوط به چگونگی تردد در سطح معابر و نحوه استفاده از وسایل نقلیه از طرق مختلف قابل تحصیل بوده و میتواند توسط سازمانهای مؤثر،در جابجایی ایمن،آسان،سریع و کم هزینه و کالا و مسافر ارائه گردد. جامعترین کلمه در این رابطه Education 1میباشد و به مفهوم ایجاد،آموزش،ترویج،نهادینه نمودن اصول بنیادین در رفتار انسانی در خصوص ترافیک از بدو تولد و در محیط خانواده،مدرسه، جامعه،دانشگاه و محیط کار بوده و از طرق مختلف و از سوی ارگانهای مسئول از جمله وزارتخانههای آموزش و پرورش،علوم،تحقیقات و فناوری،فرهنگ و ارشاد اسلامی و...به حالتهای شفاهی و کتبی و به روشهای مستقیم،کنفرانس،سمینار،سمپوزیوم و تشکیل گروههای کار و... صورت میگیرد و ضمن یافتن روشهای جدید تأثیرگذاری و ارتقاء سطح آگاهیهای عمومی باعث افزایش سطح کیفی ارائه خدمات و اجرای مقررات توسط بخشهای مرتبط به موضوع گردیده،میزان آموزش و پرورش،به ویژه پرورش اندیشه و اشتغالات فکری انسان Culture و با تأثیر متقابل اصلاح رفتار بین فرد و جامعه،سطح فرهنگ عمومی را ارتقاء میدهد.
Machine summary:
"مطالعه بر روی رفتارهای انسانی و یافتن روشهای اصلاح آنها از عوامل مؤثر در بهبود عملکرد
آموزش تفهیمی مقررات راهنمایی و رانندگی و قانونپذیر نمودن افراد میباشد.
در این مقطع برای ارتقاء فرهنگ عمومی توجه به بسط اشکال گوناگون آموزش
زمینه روشهای تسهیل و بهبود آموزش و چگونگی ارتقاء سطح فرهنگ عمومی
و همچنین با درج مقالات مرتبط با مباحث مختلف ترافیکی میتوانند در این زمینه با
در افزایش سطح رعایت مقررات در استفاده از راه میتواند مؤثر واقع شود.
استفاده از ترافیک در مقاطع مختلف آموزش و پرورش و ارتقاء سطح کیفی آن،
بوده و در این راستا ضمن راهاندازی شبکههای سیستم هوشمند کنترل ترافیک با ایجاد
ایجاد مراکز آموزش رانندگی و شهرکهای آزمایش برای افزایش سطح مهارت و
فرهنگ رفتاری بهرهمندی افراد از آموزش است که میتواند به روشهای مختلف
(91)- road and transportation ministry صورت پذیرد در این راستا از جمله ابزار،برانگیختن افراد به سمت اهداف مورد نظر و
آموزشی عقیده دارند که این روش بیشتر در جهت انتقال اطلاعات از شخص مربی به
در این صورت جهت هرگروه کوچکتر یک دستور العمل برای بحث داده شده و
4-31-روش سندیکا33:این روش برای اولین بار در انگلستان مورد استفاده قرار گرفت.
4-41-روش آموزشی و تشریح43:از این روش مربیان برای نشان دادن نحوه کار یک
4-51-روش نمایش و ارائه:در این روش مربی برای انتقال دانستهها و تجربیات خود به
مساجد)و یا استفاده از گشتهای اطلاعرسانی در جادهها و پخش مصاحبههای کارشناسی با کارشناسان امر ترافیک برای بیان عوارض ناگوار ناشی از تصادف توسط
-نجاتبخش اصفهانی،علی(0831)روشهای آموزش و ارتقاء فرهنگ عمومی."