"عرصه و امکانی که مطبوعات در دوران 91 سالهء پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در جهت جلب مشارکت سیاسی مخاطبان خود داشتند،هرچند با شرایط قبل از انقلاب اصلا قابل قیاس نیست،اما از لحاظی دیگر با شرایطی که در هفتمین دورهء انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شد،به کلی متفاوت است.
شیوههای به کار گرفته شده از سوی رسانهها برای«ترغیب»مردم به مشارکت هرچه بیشتر در عرصهء سیاسی انتخابات،تکنیکهای مورد استفاده برای«برجستهسازی»برخی سوژهها و رویدادها،عملکرد آنها در پیروی یا به کارگیری نظریههایی چون«نیازجویی مخاطب»،«نظریه تزریقی»و«استحکام»و«وابستگی مخاطب»،«تحلیل محتوا»ی اخبار و گزارشهای خبری خاص انتخابات،«نقش تیتر و جهتگیری آن»،نقش و تأثیر «آگهیهای تبلیغاتی»کاندیداها در رسانههای جمعی،تأثیر«تکنیکهای روابط عمومی»در جلب آرای مردم،نقش «تبلیغات سیاسی»(پروپگاندا)در انتخابات،تأثیر«مناظرههای تلویزیونی»کاندیداها،و بسیاری وجوه دیگر از جمله مواردی است که هریک میتواند دستمایهء تحقیقی پرمایه و علمی و به دور از تب و تابهای سیاسی،قرار گیرد."