Abstract:
سوال اصلی پژوهش حاضر این است که آیا بین دیدگاه معلمان و مدیران مدارس نسبت به نظام موجود ارزشیابی عملکرد معلمان تفاوت وجود دارد. جامعه آماری کلیه مدیران و معلمان مدارس راهنمایی منطقه تبادکان (1749 نفر) بودند که تعداد 100 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. در تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t و آزمون لون استفاده شد. نتایج نشان داد بین دیدگاه معلمان و مدیران تفاوت معنی داری وجود دارد و مدیران نسبت به اهداف، روشها، محتوا، معیارها و استانداردها، شایستگی ارزشیابان و استفاده از نتایج ارزشیابی دیدگاه مثبت تری دارند.
Machine summary:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) نتایج آزمون t با نمونههای مستقل(3/494)در جدول 2 نشان میدهد که بین دیدگاه معلمان و مدیران در مورد هدف ارزشیابی تفاوت معنیدار وجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) نتایج آزمون t با نمونههای مستقل(4/580- t )در جدول 3 نشان میدهد که بین دیدگاه معلمان و مدیران در مورد روش ارزشیابی تفاوت معنیدار وجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) همچنانکه آزمون t با نمونههای مستقل(4/858)در جدول 5 نشان میدهد بین دیدگاه معلمان و مدیران در مورد معیارها و استانداردهای عملکرد شغلی مندرج در فرم ارزشیابی تفاوت معنیدار وجود دارد(0/50(به تصویر صفحه مراجعه شود)325- p )این تفاوت به این معنی است که مدیران در مقایسه با معلمان دیدگاه مثبتتری نسبت به معیارها و استانداردهای ارزشیابی دارند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) آزمون t با نمونههای مستقل(4/178)در جدول 6 نشان میدهد بین دیدگاه معلمان و مدیران در مورد شایستگی ارزشیابان تفاوت معنیدار وجود دارد(0/50(به تصویر صفحه مراجعه شود)351- p )این تفاوت به این معنی است که مدیران در مقایسه با معلمان دیدگاه مثبتتری نسبت به شایستگی ارزشیابان دارند.
همانگونه که آزمون t با نمونههای مستقل نشان میدهد بین دیدگاه معلمان و مدیران در مورد معیارها و استانداردهای عملکرد شغلی مندرج در فرم ارزشیابی تفاوت معنیدار وجود دارد این تفاوت به این معنی است که مدیران در مقایسه با معلمان دیدگاه مثبتتری نسبت به معیارها و استانداردهای ارزشیابی دارند."