Abstract:
بتنی بر تجزیه و تحلیل مقایسهای،مورد بررسی قرار گرفته است.در این مقاله پیشرفت حرفهای معلم مورد بررسی قرار گرفته و یک الگوی کاربردی ارائه شده است.مطالعه گروهی، فردی،اقدام پژوهی و مشورت با همکاران و ناظران از دیدگاههای جدید در ارتقاء مهارت حرفهای معلمان است.رویکرد جدید صاحبنظران این است که در تربیت معلمان باید بر بعد آموزش تأکید شود نه بعد فنی آن همچنین عقیده براین است که استانداردهای فنآوری دانشآموزان،اساس شکلگیری استانداردهای فنآوری معلمان و مدیران آموزشی میباشد.امروزه معلمان نامزد اصلی پیشرفت حرفهای هستند و پیشرفت حرفهای به صورت یک فرآیند است.
Machine summary:
"متغیرهای بیرونی(ظاهری)در مدل داویس5و همکاران(9891)متغیرهای بیرونی تأثیر بیشتری بر معلمان گذاشته است که این متغیرها خارج از حوزه کنترل آنهاست مانند:نیازمندیهای برنامه درسی ملی،ارائه فرمهای جدید برای تربیت معلم در انگلستان،تحولات جامعه همراه با رشد سریع در استفاده از اینترنت و ICT ،نفوذ مقامات آموزش و پرورش محلی،خطمشیهای مدارس در کاربرد ICT ،افکار عمومی همکاران،مسئولیتهای مهم و فشار از طرف والدین و دانشآموزان.
(1) mcmullan (2) cox (3) ajzen (4) weiner (5) davis (6) watson جدول[1]استفاده معلمان از ICT براساس مهارت و توانمندی آنها (به تصویر صفحه مراجعه شود) دریافتن سودمندی باتوجه به مطالعات قبلی کاکس و همکاران(9991)،اگر معلمان درک کنند که ICT برای آنها مفید است و تدریس آنها و یادگیری دانشآموزان را بهبود میبخشد،نگرش مثبتی نسبت به ICT پیدا خواهند کرد.
معمولا سه بخش از تربیت معلمان وجود داشت که بر آن تأکید شده بود: الف)دورههای مجزاو مستقل IC (اطلاعات و ارتباطات) ب)دورههای آموزشی تداخلی (1) robertson (2) Information technology in teacher education ج)عملکرد مدرسهای.
(وزارت آموزش و پرورش مالزی،9991) (به تصویر صفحه مراجعه شود) پیشرفت حرفهای معلم در ICT در آمریکا بررسی اخیر نتایج ارزیابی ملی پیشرفت آموزش درس ریاضیات نشان میدهد که حتی با درنظر گرفتن سایر عوامل نظیر صلاحیتهای معلم، موقعیتهای اقتصادی و اجتماعی دانشآموزان و تعداد دانشآموزان کلاس،بین کاربرد فنآوری در مدارس،آموزش فنآوری به معلمان و نمرات بالای دانشآموزان در درس ریاضی رابطه مثبتی وجود دارد)خدمات آزمون سازی آموزشی1(8991)معلمان در مدارس دولتی ایالات متحده باید در سه فرآیند شرکت کنند."