Abstract:
ق بیانگر آن است که دانشجویان به هویت فرهنگی خویش بیش از سایر ابعاد پایبند هستند.بعد از آن پایبندی به هویت ملی و هویت دینی در رتبههای بعدی قرار دارد.کمترین میزان پایبندی مربوط به هویت سیاسی میباشد. در سطح توصیفی نیز آزمونهای آمار وجود رابطه میان میزان پایبندی به هویت ایرانی-اسلامی و برخی از عوامل فردی و اجتماعی چون رشته تحصیلی،اعتماد به مراکز خبری،تاثیرپذیری از خانواده،انتخاب متولیان دین به عنوان الگو و نحوه نگرش به دینداری خویش را تایید نمودند.
Machine summary:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) بررسی عوامل موثر بر میزان پایبندی دانشجویان موسسه آموزشعالی سوره به هویت ایرانی-اسلامی مونا اسدی کارشناس رشته مدیریت فرهنگی،هنری مجید رضائیان عضو هیات علمی چکیده علیرغم تحقیقات متعددی که در عرصه هویت انجام شده است،هنوز میتوان به وجود پرسشهای متعددی اشاره کرد که پاسخ مناسبی برای آن ارائه نشده است.
برای انجام تحقیق در سطح توصیفی از مدل پیشساخته استفاده شد که براساس آن نخست با سود جستن از آراء صاحبنظران،نتایج تحقیقات پیشین و مشاهدات شخصی نگارنده،به ارائه فرضیاتی در زمینه وجود رابطه بین عوامل فردی و اجتماعی با میزان پایبندی به هویت ایرانی -اسلامی پرداخته شد.
-تبیین و ارزیابی رویکردهای تثبیت هویت ملی در دانشآموزان،محقق:منصور خانقاه -بررسی مقایسهای احساس هویت در دانشآموزان فاقد و واجد پدر در استان مازندران:محقق:جعفر قنبری -بررسی میزان پایبندی دانشجویان ورودی 38 به هویت فرهنگی در مقایسه با دانشجویان ورودی سال 28 و ماقبل آن،محقق:زهرا کاظمی -بررسی هویت میان جوانان شهر تهران،محقق: فاطمه شاهرخی -بررسی میزان پایبندی دانشجویان دانشگاه سوره نسبت به هویت فرهنگی ایرانی-اسلامی،محقق:زهرا قربانپناه این پژوهش از نوع اکتشافی-توصیفی میباشد،جامعه مورد بررسی آن دانشجویان موسسه آموزش عالی سوره واحد تهران است که در نیم سال 58-4831 مشغول به تحصیل بودند.
در سال 4831 تحقیق مشابهی توسط زهرا قربان پناه،کارشناس مدیریت فرهنگی و هنری موسسه آموزش (جدول شماره 2:بررسی عوامل فردی و اجتماعی موثر در میزان پایبندی به هویت ایرانی-اسلامی) (به تصویر صفحه مراجعه شود) عالی سوره صورت گرفت که در ادامه به مقایسه نتایج این تحقیق با تحقیق حاضر میپردازم."