Abstract:
جغرافیا در اغلب کشورهای جهان و به اشکال گوناگون به عنوان بخشی از کل دوران آموزش به شمار میرود.در آموزش جغرافیا به دانش آموزان کمک میشود تا خود، ارتباط متقابل بین عوامل طبیعی و انسانی را کشف کنند. این مقاله به دنبال جستجو و کشف نگرش دانش آموزان به درس جغرافیا در مدارس شهرستان رشت است.بر این اساس پس از بیان طرح تحقیق،مشخصات فردی دانش آموزان و نگرش آنها به آموزش جغرافیا بررسی شده،در پایان ضمن آزمون فرضیهها و پاسخ به سؤالات تحقیق،به تنگناها و مشکلات و پیشنهادها و راهحلها پرداخته شده است.نتایج بررسی نشان میدهد،که نگرش دانش آموزان به جغرافیا،مثبت ضعیف است.
Machine summary:
"-نگرش دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به اثرات و نتایج آموزش جغرافیا چگونه
-آیا نگرش دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به آموزش جغرافیا متفاوت است؟اهداف تحقیق(کلی و ویژه)1-اهداف کلی:
-تعیین میزان علاقه دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی(ابتدایی تا پیش دانشگاهی)به
2-دانش آموزان مقاطع متوسط و پیش دانشگاهی نگرش منفی به دروس جغرافیا دارند.
جدول شمارهی 1-نگرش دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به جغرافیا در شهرستان رشت
(به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شمارهی 2-نگرش دانش آموزان در مقطع مختلف تحصیلی برحسب جنس به جغرافیا
در مقطع متوسطه پیش دانشگاهی نیز نگرش دانش آموزان با 87/2 درصد مثبت
تحصیلی شهرستان رشت با 2 درصد مربوط به دانش آموزان دختر مقطع متوسطه و پیش
دانشگاهی و بیشترین با 01/2 درصد مربوط به دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی است.
درصد مثبت و تنها 4/9 درصد منفی است و در این بین،نوع غالب نگرش دانش آموزان با متوسط 27/3 درصد مثبت ضعیف است،همچنین علی رغم اینکه در مقطع متوسطه و پیش
جدول شمارهی 5-نگرش دانش آموزان مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی برحسب جنس به جغرافیا
(به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شمارهی 8-آزمون نگرش کل دانشآموزان مقطع راهنمایی و متوسطه و پیش دانشگاهی به
(به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شماره 01-آزمون ارتباط بین نگرش دانشآموزان پسر در مقاطع مختلف تحصیلی به
(به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شماره 21-آزمون ارتباط بین نگرش دانشآموزان مقطع ابتدایی با جنس آنان به جغرافیا در
(به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شماره 41-آزمون ارتباط بین نگرش دانش آموزان مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی با"