Abstract:
هدف مقاله مروز مختصری بر شاخههای متفاوت نظریهی ساختنگرایی در امر مطالعات آموزشی بوده است.در این راستا،ابتدا مفهوم ساختنگرایی شرح داده شده است.سپس به معرفی چهرههای برجستهای پرداخته شده است که در رشد و توسعهی این نظریه دخالت داشتهاند. در ادامه،شرح شکلهای متفاوت نظریهی ساختنگرایی،از جمله:بنیادی یا رادیکال،اجتماعی،فرهنگی و انتقادی آمده است. از آنجا که رابطهای تنگاتنگی بین نظریه و کاربرد عملی آن وجود دارد و وظیفهی اصلی معلم،بیشتر پرداختن به ابعاد عملی آموزش زبان است تا بعد نظری آن،لذا در مقالهی حاضر،این بعد آموزشی با توصیف ویژگیهای معلم و کلاس براساس نظریهی ساختنگرایی مورد توجه ویژه قرار گرفته و سعی شده است،تأثیر این نظریه در کاربردهای عملی آموزش تبیین شود.در نهایت،نتایج کلی و پیامدهای آموزشی این نظریه ارائه شده است.
Machine summary:
"Constructivism its Pedagogical Implications in Teaching (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) چکیده هدف مقاله مروز مختصری بر شاخههای متفاوت نظریهی ساختنگرایی در امر مطالعات آموزشی بوده است.
در این راستا،ابتدا مفهوم ساختنگرایی شرح داده شده است.
سپس به معرفی چهرههای برجستهای پرداخته شده است که در رشد و توسعهی این نظریه دخالت داشتهاند.
از آنجا که رابطهای تنگاتنگی بین نظریه و کاربرد عملی آن وجود دارد و وظیفهی اصلی معلم،بیشتر پرداختن به ابعاد عملی آموزش زبان است تا بعد نظری آن،لذا در مقالهی حاضر،این بعد آموزشی با توصیف ویژگیهای معلم و کلاس براساس نظریهی ساختنگرایی مورد توجه ویژه قرار گرفته و سعی شده است،تأثیر این نظریه در کاربردهای عملی آموزش تبیین شود.
در نهایت،نتایج کلی و پیامدهای آموزشی این نظریه ارائه شده است."