Machine summary:
"چنانچه وزارت آموزش و پرورش در انجام این وظیفهء خطیر قصور و یا تقصیر روا ارد،جای کمال حیرت و حسرت است و آنگاه باید از او پرسید پس مراقبت و مواظبت در این کار برعهدهء کدام مقام مسئول مملکت است؟ اگر وزارت آموزش و پرورش مسئول نیست پس کیست؟اگر باین کار نمیپردازد پس بکدامین کار مهمتر از این مشغول است؟ وقتی مقالهء محققانهء استاد خراسانی بدست ما رسید و دانستیم که در کتاب ریاضی دورهء راهنمائی چنین خطاهای آشکار بچاپ رسیده و بدانشآموزان آموخته شده است،افسوس و دریغ فراوان خوردیم که چرا باید وضع آموزش و پرورش ما چنین باشد!!براستی اولیای وزارت آموزش و پرورش بچه کاری مهمتر از این دست بازیدهاند که این مهم را بدینگونه مهمل و معطل گذاشتهاند؟؟از آنجا که«ماهنامهء تحقیفی گوهر»،طبق اساسنامهء خود، وظیفه دارد،در حدود امکان،هرکجا رخنه و ثقبهای در بنیان آموزش زبان نغز پارسی ببیند آنرا سد کند و نگذارد که شکاف ژرفتر و خطرناکتر شود،این مقاله را درج کردیم و موقع را مغتنم میشماریم و از همهء محققان علاقمند بصحت و سلامت آموزش و پرورش فرزندان این آب و خاک خواستاریم اکنون که وزارت آموزش و پرورش در تعهد و کفایت این مهم،آنگونه که باید و شاید،بذل و جهد ندارد،آنان کتابهای دورهء ابتدائی و راهنمائی و متوسطه را که هماکنون معمول و متداول است مورد امعان نظر و غور و فحص دقیق قرار دهند و اگر نظرات انتقادی دارند بنویسند.
در شکل(3-11)،که یک زاویهء کاو را نشان میدهد،مجموعهء نقاط داخل زاویه امتداد اضلاع آن را شامل است و با مجموعهء( [d 2,x )؟؟؟( [d 1,y )مشخص میشود (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل(3-11) همچنین همهجا،در کتاب،هرجا سخن از گوژ(محدب)و کاو(مقعر) پیشآمده اصطلاح را وارونه بکار بردهاند.
این اطلاع کوچک برای آنها خیلی پیشپا افتاده و ابتدایی است که زاویهء مقعر یا کاو میتواند حاده یا قائمه یا منفرجهیی نرسیده به دو قائمه باشد و زاویهء محدب یا گوژ همواره باید منفرجه باشد،منفرجهیی بیش از دو قائمه."