در کشورهای صنعتی،ارزش خلقشده در بخش خدماتی از 53 درصد تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری در سال 1960 به بیش از 72 درصد در سال 2007 رسیده است.
امروز در آمریکا،خدمات بیش از 80 درصد نیروی کار را به اشتغال واداشته است و این روند روبه افزایش است.
مطالعه آمار و ارقام و برنامههای اخیر توسعه کشور و بویژه برنامه چهارم توسعه نشان میدهد که دولتمردان نیز به ضرورت توجه بیش از پیش به این بخش از اقتصاد آگاهی یافته و در جهت توسعه آن،این مفهوم را در دل برنامههای توسعه کشور جای داده اند.
نگاهی به مشخصات چشماندازهای تعریفشده برای کشور در سال 1404،ما را به توجه روزافزون به نقش خدمات در اقتصاد ایران رهنمون میسازد.
توجه به این نکته ضروری است؛آنجا که به عنوان مشتری از حق خود نمیگذریم و طلب کیفیت و ارتقای خدمات ارائه شده به خودمان را داریم،در حال کمک به توسعه بخش خدمات در کشور هستیم.