Abstract:
دنیای کنونی سازمانهای صنعتی و خدماتی،دنیای رقابت است.مراکز درمانی و بیمارستانها نیز در این رقابت سهیم میباشند.سازمانی میتواند در این صحنه پیروز باشد که نیازها و خواستههای مشتریان خود را بشناسد و با ارائه خدمات با کیفیت رضایت و سلامت آنان را تامین کند.این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از نظر شیوه بررسی یک تحقیق پیمایشی است.در این تحقیق به بررسی رضایت خاص و رضایت کلی بیماران از خدمات بیمارستانی ارائه شده پرداخته می شود همچنین عوامل موثر بر رضایت خاص و رضایت کلی بیماران،اولویتبندی میشوند.
Machine summary:
"مانند رگرسیون فوق ابتدا نیکویی برازش خط رگرسیون را بررسی میکنیم،جدول(6)نشان خواهد داد که با رد شدن فرضیه صفر نیکویی برازش خط رگرسیون مورد تأیید است: نیکویی برازش خط رگرسیون حاصل قابل تأیید نمیباشد: H0 نیکویی برازش خط رگرسیون حاصل قابل تأیید میباشد: H1 جدول شماره(6):جدول بررسی نیکویی برازش خط رگرسیون رضایت عوامل خاص (به تصویر صفحه مراجعه شود) Y-0/207 x1+0/206 x2+0/18 x3+0/172 x4+0/15 x5+0/145 x6+0/14 x7+0/126 x8+0/119 x9 0/117 x10+0/111 x11+ 0/109 x12+0/105 x13+0/103 x14+0/095 x15+0/08 x16+0/062 x17+0/054 x18 X1 :زمان انتظار یافت دارو X2 :زمان انتظار ملاقات با پزشک X3 هزینهی خدمات X4 :اطلاعرسانی در بدو ورود به بیمارستان X5 نزاکت و عملکرد انتظامات X6 :نزاکت و عملکرد کارکنان بخش خدمات X7 :کیفیت غذا X8 :نزاکت و عملکرد پرستاران شیفت صبح X9 امکانات رفاهی برای بیمار X10 :زمان انتظار انجام رویههای اداری X11 :انجام اقدامات تشخیصی در بیمارستان X12 :نزاکت و عملکرد پرستاران شیفت شب X13 :تخصص پزشک X14 :خوش برخورد بودن و اخلاق پزشک X15 :مناسب بودن ساعات تعیین شده برای ملاقات X16 :امکانات رفاهی برای همراه بیمار X17 :شفافسازی وضعیت موجود بیمار توسط پزشک X18 :سکوت بیمارستان که این عوامل به ترتیب نام برده شده بیشترین یا کمترین تاثیر را بر متوسط میزان رضایت خاص بیماران از عوامل نام برده شده را داشته اند."