Abstract:
هدف پژوهش حاضر"بررسی رابطه هوش هیجانی3با خودکارآمدی مدیران گروههای آموزشی در دانشگههای آزاد اسلامی منطقه ده کشور"بود.پژوهش به شیوه توصیفی(همبستگی)انجام شد.جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران گروههای آموزشی دانشگاههای مذکور به تعددا 511 نفر بود.نمونه آماری پژوهش 38 نفر از مدیران(07 نفر مرد و 31 نفر زن)به صورت تصادفی طبقهای انتخاب شدند.ابزار گردآوری دادهها دو پرسشنامه،یکی پرسشنامه هوش هیجانی بار-ان و دیگری پرسشنامه محققساخته خودکارآمدی بود.برای تجزیه و تحلیل دادهها،از ضریب همبستگی پیرسون و ر گرسیون استفاده شد.نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی مدیران و خودکارآمدی آنان رابطه معنادار وجود دارد.همچنین بین هرکدام از مؤلفههای انگیزش و همدلی مدیران با خودکارآمدی آنان رابطه معنادار وجود دارد.بین مؤلفههای خودآگاهی،خوگردانی ومهارتهای اجتماعی مدیران با خودکارآمدی آنان رابطه معنادار مشاهده نشد.نتایج تحلیل ر گرسیونی نشان داد که از بین مؤلفههای هوش هیجانی،مؤلفه انگیزش پیشبینی کنندهی معنیداری برای خودکارآمدی میباشد.
Machine summary:
"نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی مدیران و خودکارآمدی آنان رابطه
(4002)نشان داده است؛که بین هوش هیجانی با سازگاری اجتماعی رابطه مثبت وجود دارد.
نشان داده است که هوش هیجانی حاصل از گزارش شخصی افراد با مهارتهای ارتباطی وزیر
نتایج این پژوهش نشان داده است که بین مولفههای هوش هیجانی مدیران و
(7831)با عنوان رابطه هوش هیجانی و عملکرد دبیران مقطع متوسطه نشان میدهد که بین مولفههای
نشان داده است که بین هوش هیجانی و سلامت سازمانی با بهرهوری مدیران مدارس رابطه وجود
همچنین نتایج تحقیق استاگ لی2(3002)نشان داده است که هوش هیجانی نسبت به صفات
داده است که بین هوش هیجانی و خوداثربخشی مدیران رابطه معنادار وجود دارد.
(7002)نیز در این راستا پژوهشی با هدف بررسی روابط میان هوش هیجانی و خودکارآمدی در
نتایج برخی دیگر از پژوهشها به وجود رابطه بین هوش هیجانی و سبک رهبری اشاره دارند.
عنوان مثال ماندل2(3002)کشف کردهاند که بین هوش هیجانی و سبک رهبری مدیران رابطه معنادار
است که بین هوش هیجانی و سبک رهبری تحولی رابطه معنادار و مثبت وجود دارد.
حاضر بر آن است تا رابطه بین مولفههای هوش هیجانی با خودکارآمدی مدیران گروههای
3-بین مولفههای هوش هیجانی و خودکارآمدی مدیران همبستگی چندگانه معنادار وجود
چنانکه بارساد(0002)در پژوهش خود نشان داده است که داشتن هوش هیجانی بالا در داخل گروهها، همکاری و مشارکت اعضای گروه را تسهیل کرده تعارضها را کاهش داده و میتواند میزان کارایی
یافته دیگر پژوهش مشخص ساخته است که بین هوش هیجانی و خودکارآمدی مدیران رابطه
دیگر یافته پژوهش نشان داده است که دو مؤلفه هوش هیجانی یعنی انگیزش و همدلی با"