Abstract:
رعایت اخلاق و حفظ ارزشهای اخلاقی،یکی از مهمترین پدیدههایی است که امروزه در بیشتر سازمانها مورد توجه قرار میگیرد.به همین منظور این مقاله با هدف آشنا ساختن هرچه بیشتر مدیران مؤسسات آموزشی با فضیلتها و ارزشهای اخلاقی و ترویج آنها در محیط کار-که باعث دوام سازمان میشود-سعی دارد به توصیف رهبری اخلاقی در سازمانهای آموزشی-که حاصل تعامل پیچیده ارزشهال،تفکر و رفتار است-بپردازد. امید است مدیران آموزشی با آراسته شدن به زیور ارزشها و رفتار برطبق موازین اخلاقی،در کنار ملاحظات مدیریتی،ملاحظات اخلاقی را عملا مد نظر قرار دهند.
Machine summary:
"با فضیلتها و ارزشهای اخلاقی و ترویج آنها در محیط کار-که باعث دوام سازمان میشود-سعی دارد به
توصیف رهبری اخلاقی در سازمانهای آموزشی-که حاصل تعامل پیچیده ارزشهال،تفکر و رفتار است-بپردازد.
امید است مدیران آموزشی با آراسته شدن به زیور ارزشها و رفتار برطبق موازین اخلاقی،در کنار ملاحظات
رفتار اخلاقی در سازمان نیز مسئولیتهایی دارند.
رهبران اخلاقی میتوانند در سازمان اعتماد و تعهد ایجاد کنند
رهبری اخلاقی را اینگونه تعریف کردهاند:«نمایش رفتار مناسب به
رهبری اخلاقی یعنی رهبر در هدایت دیگران اخلاقی
مقدماتی برای درک اصطلاح رهبری اخلاقی انجام دادند.
انجام دادند و از آنها خواستند نظر خود را در مورد رهبری اخلاقی
میدهد؛اما این تحقیق بعد مهم دیگری از رهبری اخلاقی را
بیدریغ رهبر برای تأثیرگذاری بر رفتار اخلاقی و غیر اخلاقی
تحقیقات جاری مؤید این مطلب است که رهبران اخلاقی به عنوان
اخلاقی واضحی را برای دیگران تعیین و خود نیز از آنها پیروی
عمل مینمایند و الگوهای فعال برای رفتار اخلاقی نقش محسوب
رهبری اخلاقی دست نیافته است از نظر اسلام شایستگی زمامداری
اهمیت است که هدف بهبود رفتار اخلاقی در سازمانهاست.
است زا از رفتار غیر اخلاقی حمایت میکند،رهبرانی که در سازمان
به این ترتیب،شرایط بغرنج اخلاقی توجه افراد را به خود جلب
رهبری اخلاقی در سازمانهای آموزشی
رهبری اخلاقی در سازمانهای آموزشی
در مورد سازمانهای آموزشی در نظر گرفتن این سازمانها به
شود و چنانچه اعضای سازمان نیز اخلاقی عمل کنند،باید در
رهبری اخلاقی نه تنها عامل ضروری برای رهبران موفق است،
رهبری اخلاقی در سازمان اعتماد و احترام و صداقت میان"