Abstract:
مشارکت جدی خانواده و مدرسه همیشه مورد توجه متخصصان امر آموزش و پرورش و خانوادهها بوده است. اما گاهی مواقع عدم شناخت اولیاء از اهداف و کارکردهای مدرسه منجر باعث میشود ارتباط و همکاری بین خانواده و مدرسه به درستی انجام نشود در حالی که مشارکت واقعی زمانی صورت میگیرد که خانواده در امور مدرسه درگیر شوند و مدرسه نیز خانواده را همراه و همیار خود ببیند.پژوهشها نشان داده است هر قدر والدین در مسائل مدرسه فرزندانشان بیشتر مشارکت داشته باشند،پیشرفت تحصیلی کودک افزایش مییابد. بنابراین،تقویت مشارکت خانواده و مدرسه از پیش نیازهای یک برنامهی مؤثر است که باید مورد توجه قرار گیرد.
Machine summary:
"اهمیت مشارکت والدین در فعالیتهای مدرسه
مشارکت جدی خانواده و مدرسه همیشه مورد توجه
همکاری بین خانواده و مدرسه به درستی انجام نشود در
بنابراین،تقویت مشارکت خانواده و مدرسه از پیش
نیازهای یک برنامهی مؤثر است که باید مورد توجه قرار
مؤثر در مدارس بدون مشارکت جدی والدین نمیتواند به
امور مدرسه موجب نگرش مثبت والدین نسبت به خود،
البته در کار با والدین کودکان دارای نیازهای ویژه،به
همکاری و مشارکت هرچه بیشتر والدین و مربیان است.
مدرسه و آموزش و پرورش کودکانشان احساس میکنند
مشارکت خانواده با مدرسه باشند(حسنی،4831).
مدرسه به همکاری بیشتر،تعهد و اعتماد بین والدین و
مراکز آموزش کودکان دارای نیازهای ویژه باید به نحوی
سازوکاری که براساس ارتباط خانواده با مدرسه موجب
امروزه شناخت جدیدی در مورد مشارکت والدین با
آن چنانکه شایسته است از مشارکت والدین استفاده
مشارکت واقعی در مدرسه موقعی صورت میگیرد که
والدین کودکان دارای نیازهای ویژه اشاره کرد که
نگرش مثبت نسبت به آموزش و مدرسه در والدین ایجاد
شدن رابطهی خانه و مدرسه میشود و والدین رغبت
زمینههای مشارکت والدین با مدرسه
بتوان برای ارتباط بیشتر والدین با مدرسه اشاره نمود،
و مدرسه است که میتواند منجر به همکاری در قالب
افزایش مشارکت والدین با مدرسه موارد زیر پیشنهاد
1. تقویت انجمنهای والدین و مربیان:انجمنها 1lمحمل خوبی برای ایجاد روحیهی تعاون و همکاری است
والدین:خانوادههای کودکان دارای نیازهای ویژه برای
روشهای نوین ارتباط والدین با مدرسه،انتشارات پژوهشکدهی خانواده.
تأثیر آموزش خانواده و مشاوره بر کاهش فشارهای روانی کودکان کمتوان ذهنی،تعلیم و تربیت استثنایی،
بررسی نحوهی مشارکت والدین در آموزشگاههای استثنایی،پایاننامهی کارشناسی کودکان استثنایی."