Machine summary:
"مطالعه و شناخت و ارزیابی ناوگان خودروهای سبک کشور جهت انجام برنامهریزیهای لازم (شامل تأسیس و گسترش مراکز آزمایشگاهی خودروها،اجام تستهای آزمایشگاهی بر خودروهای ناوگان خودروهای سبک کشور و انجام تستهای جادهای) بهینهسازی مصرف سوخت در ناوگان خودروهای سبک موجود کشور با توجه به نمودار شماره 11-نسبت خودروهای تنظیم به خودروهای غیر تنظیم در پروژه تست 323 خودرو (به تصویر صفحه مراجعه شود) نمودار شماره 21-اثرات تنظیم موتور برمتوسط میزان کاهش مصرف سوخت(سیکل شهری) (به تصویر صفحه مراجعه شود) کلیه عوامل موجود اقتصادی و اجتماعی (شامل طرحهای فراخوان برای بهینهسازی مصرف سوخت در خودروی پیکان و همچنین بررسی طرحهای جدید ارائه شده جهت صرفهجویی در سوخت خودروهای سبک موجود) حمایت از طرحهای مرتبط با صرفهجویی سوخت ارائه شده توسط خودروسازان(شامل بهبود موتور و سیستم محرکه خودرو از طریق افزایش بازده(کارآیی)و همچنین نگهداری، تعمیر و بازرسی،کاهش مقاومت حرکتی از طریق کاهش وزن،کاهش مقاومت غلتشی و کاهش مقاومت آیرو دینامیکی خودروها) انجام مطالعات برروی سبک با استفاده از نرمافزارهای موجود مانند, Greet , Advisor و Fluent و نیز تهیه نرمافزارهای مناسب و مورد نیاز جایگزینی سوخت و تکنولوژی در خودروهای سبک(شامل جایگزینی و استفاده از گاز طبیعی فشرده CNG ،متانول،اتانول، خودروهای ترکیبی(هیبرید)،کاربرد پیلهای سوختی (Fuel cell) ،استفاده از بنزین RG و بنزیهای با اکتان بالا،استفاده از خودروهای با موتور دیزل پیشرفته)-فرهنگسازی جهت رشد و ارتقای صرفهجویی در مصرف سوخت خودروها در ناوگان خودروهای سبک کشور (شامل آموزش عمومی،تبلیغ و ترویج و آموزشهای تخصصی در سطوح مختلف در ناوگان خودروهای سبک کشور) هماهنگی و برنامهریزی در ارتباط با برنامههای عمومی(شامل برنامههای نگهداری و بازرسی و معاینه فنی خودروها و بهینهسازی دامنه کاربردی موتور) فرجام در مقاله حاضر،و ضعیف حمل و نقل جادهای کشور از دیدگاه انرژی مواد ارزیابی قرار داده شد و راهبرد جهت دستیابی به اهداف بهینهسازی انرژی در حمل و نقل نیز ارائه گردید."