Abstract:
خاورشناس معاصر فرانسوی آوروئس ẓAveroe?sẒ در پایگاه اینترنتی: www.Baldi.net کوشیده است با پیش کشیدن پانزده موضوع و استناد هریک به قرآن،ثابت کند که حدیثی جز قرآن نیست؛آموزههای خداوند تنها در قرآن است؛پیامبر قرآن را تفسیر نکرده؛حکمتی که به پیامبر داده شده حدیث نیست، بلکه قرآن است؛خدا یکی است،پس سرچشمه احکام نیز یکی است؛کسانی که دنبال حدیث میروند،به سرای دیگر ایمان ندارند؛قرآن بهطور مستقیم حدیث را باطل اعلام کرده است؛بهترین حدیث قرآن است؛میتوان قرآن را بدون احادیث فهمید؛راویان حدیث دشمنان پیامبرند؛احادیث نوشته پیامبر نیست و عامل جدایی از قرآن است.در ادامه مقاله آرای این خاورشناس فرانسوی را نقد و با دلایل درون و برون دینی ثابت میکنیم که احادیث پیامبر صلی الله علیه و اله وجود داشتند و حجت هستند.
Machine summary:
"این آیه در سوره تکویر،آیه 91 نیز تکرار شده است و در آنجا
یا فکر کنی که خواسته آنها را طبق دستور خدا انجام میدهی،مانند این است که
پیامبر صلی الله علیه و اله برای مردم نیست؛همانگونه که شیوه عملی حضرت بود و خداوند
بیان برای مردم را در آیه 44 سوره نحل وظیفه پیامبر صلی الله علیه و اله تعیین کرده است.
آیت را دلیل است بر آنکه جمع قرآن رسول صلی الله علیه و اله کرد در آخر عمر؛به قول
و مؤلف و مرتب را؛و دلیل است بر آنکه تفسیر قرآن به نص رسول صلی الله علیه و اله باید
به جهت آن بود که حقتعالی پیامبر را از چشم او پوشیده گردانیده بود؛و چون ایشان را نیافت،بازگشت و این آیه نازل شد که ما تو را به وقت تلاوت قرآن از
بیشتر مفسران واژه«حدیث»در این آیه را نیز به قرآن معنی کردهاند و تنها
نقد:نویسنده مقاله این دو آیه را سند آورده است تا نشان دهد راویان حدیث،دشمنان پیامبران بودهاند؛ولی با توجه به اینکه روی سخن با پیامبر
بررسی:دیدگاه برخی مفسران دربارهی این آیهها چنین است:1)تفسیر المیزان
است؛اگر آیه را نیز چنین معنی کنیم که پیامبر در قیامت این سخن را میگوید
اهل سنت مراجعه کرده و یا دلیل آنها را برای این معنی پذیرفته است.
بررسی:مفسران برجسته درباره تفسیر این آیه چنین آوردهاند:1)الکشاف عن حقائق غوامض التنزیل
همچنین گفته شده معنی این است که همه نمازها را بلند نخوان و همه آنها
نمیگویم که ممکن است معنی آیه این باشد که نمازی را که دستور داده شده"