Abstract:
افزایش در دستمزد کارگران و هزینه سوخت و انرژی باعث کاهش آن میشود.افزون بر این، رقم کوچک درجه توافق بین کارخانههای قند در بازار انحصار چندگانه فروش شکر دلالت بر رفتار غیر انحصاری تولیدکنندگان دارد. این مقاله برای بیان رفتار بنگاههای وابسته به یک صنعت تبدیلی به معرفی یک مدل نظری میپردازد که در آن نهاده اصلی تولیدی به کمک نهادههای فرعی و با کاربرد تکنولوژی فرآوری به محصول نهایی تبدیل میشود.بنگاهها نهاده اصلی را از بازار انحصار چندگانه خرید،تقاضا و محصول نهایی را در بازار انحصار چندگانه فروش،عرضه مینمایند.معادله حاشیه سود بازاریابی برای یازده کارخانه قند منتخب در بازار بورس تهران با کاربرد روش تلفیقی اطلاعات مقطعی و اطلاعات سریهای زمانی برآورد شده است.نتیجه مقاله نشان میدهد که افزایش سهم خرید نهاده اصلی و سهم فروش کالای نهایی منجر به افزایش حاشیه سود بازاریابی میشود ولی
Machine summary:
"بررسی عوامل مؤثر در حاشیه سود در دو بازار انحصاری چندگانه فروش کالای فرآوری شده و نهاده اصلی تولیدی1 دکتر مجید احمدیان* دکتر محمد علی متفکر آزاد** چکیده این مقاله برای بیان رفتار بنگاههای وابسته به یک صنعت تبدیلی به معرفی یک مدل نظری میپردازد که در آن نهاده اصلی تولیدی به کمک نهادههای فرعی و با کاربرد تکنولوژی فرآوری به محصول نهایی تبدیل میشود.
نتیجه مقاله نشان میدهد که افزایش سهم خرید نهاده اصلی و سهم فروش کالای نهایی منجر به افزایش حاشیه سود بازاریابی میشود ولی (1)-این مقاله از از طرح تحقیقاتی تأمین اعتبار شده توسط معاونت محترم پژوهشی دانشگاه تهران استخراج شده است.
میشود و در نتیجه رابطه 8 به صورت زیر در خواهد آمد: (61)(به تصویر صفحه مراجعه شود) در این رابطه کشش حدسی در بازار انحصار چندگانه فروش کالا برای بنگاه i به صورت Ai-aisi تعریف شده است.
با جایگزین نمودن هزینه نهایی پالایش از رابطه 21 در رابطه 61 که برای دو نهاده نیروی کار و انرژی نوشته شده بود،معادله رگرسیونی حاشیه سود بازاریابی به صورت زیر حاصل خواهد شد: (71)(به تصویر صفحه مراجعه شود) با مقایسه نمودن دو رابطه 61 و 71 در ارتباط با ضریب قیمت pit معلوم میشود که رابطه(به تصویر صفحه مراجعه شود)برقرار است."