Abstract:
میدهد.جامعه آمار ی این پژوهش خریداران معمولی ده کتابفروشی معروف شهر تهران و خریداران اینترنتی سایتهای عرضه کتاب بودند.پس از جمعآوری اطلاعات به صورت کتابخانهای و پرسشنامهای از نرمافزار لیزرل جهت تحلیل مدل و دادهها استفاده گردید.روش تحقیق مورد استفاده این پژوهش نیز پیمایشی- همبستگی است.نتایج بررسی نشان داد که عوامل کیفیت خدمات،کیفیت کالا، ریسک دریافت شده،هزینه تلاش و زمان سرگرمی بهطور متفاوت بر تمایلات خرید کانال معمولی و بر خط تأثیر میگذارند.هدف اصلی این پژوهش ایجاد و آزمون مدلی است که درک ما را از چگونگی ارزیابی کانالهای خرید معمولی1و اینترنتی2توسط مشتریان و همچنین چگونگی شکلگیری«تمایلات خرید3»و«مطلوبیت»4در خرید اینترنتی و معمولی افزایش
Machine summary:
"بررسی عوامل موثر بر توسعه فروش محصولات فرهنگی (کتاب)در ایران نسترن حاجی حیدری* محمد بختیار نصرآبادی** محمد سلطانی دلگشا*** حمید رضا اسمعیلی گیوی**** چکیده هدف اصلی این پژوهش ایجاد و آزمون مدلی است که درک ما را از چگونگی ارزیابی کانالهای خرید معمولی1و اینترنتی2توسط مشتریان و همچنین چگونگی شکلگیری«تمایلات خرید3»و«مطلوبیت»4در خرید اینترنتی و معمولی افزایش -------------- (*).
نتایج بررسی نشان داد که عوامل کیفیت خدمات،کیفیت کالا، ریسک دریافت شده،هزینه تلاش و زمان سرگرمی بهطور متفاوت بر تمایلات خرید کانال معمولی و بر خط تأثیر میگذارند.
همانگونه که پیشتر هم اشاره شد،بسیاری از نویسندگان در این زمینه براین نکته تأکید دارند که انتخاب کانال مبتنی است بر -------------- (1)- conceptual model (2)-در این رابطه،هینون و 4002 بیان میکند که مشتریان نه تنها در مورد اینکه چه محصول و خدمتی و چگونه تحویل میشو فکر میکنند،بلکه آنها اینکه کی و کجا این تحویل صورت میپذیرد را نیز مدنظر قرار میدهند.
سازههای مورد اندازهگیری و گویههای مربوط به آن در پرسشنامه (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) جامعه و نمونه تحقیق در توزیع پرسشنامه برای اطمینان از توجه به گونههای مختلف تمایلات خرید کانالها،هردوگروه از مشتریان اینترنتی و معمولی درنظر گرفته شدند.
و در نهایت اینکه در هردو کانال کیفیت بالای خدمت بر ریسک دریافت شده توسط مشتری اثر میگذارد و آن را کاهش میدهد و همینطور عکس این قضیه نیز برقرار است."