Abstract:
هدف این نوشتار فراهم آوردن تفاهم و درک در مورد فعالیتهای انجام گرفته توسط متخصصان امور عمومی عرصه تجارت و حکومت و تبیین نقش روابط عمومی در مبارزات سیاسی است.عناوین مندرج در این نوشتار عبارتند از: شهروندی شرکتی(ایفای نقش شهروندی توسط شرکتها) روابط با حکومت اعمال فشار بر دستگاه قانونگذاری کمیتههای اقدام سیاسی
Machine summary:
"» با این تفکر،شرکتها در سالهای اخیر، طرحهای مختلفی را تحت عنوان امور عمومی و روابط اجتماعی به عهده گرفتهاند،از جمله: شرکت پروئینگ،برای یک دوره پنج ساله، متعهد به پرداخت 04 میلیون دلار با هدف ارایه خدمات سوادآموزی به 005/000 فرد بزرگسال شده است.
آنان امکان دارد در هیأت مشاوران اقتصادی شهردار یا یک گروه کاری برای توسعه مجدد جنوب شهر،یا یک کمیسیون ایالتی برای حل مشکل سیستم ترانزیت انبوه،عضویت در عین حال که پول و نیروی انسانی در برخی از موارد برای پیشرفت شخصی مصرف میشود،اما مبالغ بیشتری از پول و منابع انسانی صرف انجام وظیفه ناگریز یک حکومت دموکراتیک میشود و آن اطلاعرسانی به مردم است.
در برنامههای امور عمومی،بیصداقتی و فریبکاری بسیار مخاطبهآمیز است یک طرفدار مصرفکنندگان که عقیده دارد قوطیهای غیر قابل بازیافت باید به دلیل زیستمحیطی ممنوع شوند،به دلیل اینکه یک شرکت بزرگ در این صنایع به ساختن سریالها و فیلمهای جالب در زمینه تاریخ تمدن با موضوعات مرتبط با آن یارانه پرداخت میکند،از عقیده خود برنمیگردد و در صورتی که این هزینهها را برای سست کردن عقیده خود بداند،احتمالا در حمله به شرکت سرسختتر و جدیتر عمل خواهد کرد.
فعالیتهای کنگره اگرچه هزینههای کنگره در بررسی سازمان حسابداری عمومی قرار نمیگیرد،اما برآوردی در اواسط دهه 08 نشان داد که مجلس قانونگذاری 86 میلیون دلار و مجلس سنا 34 میلیون دلار به مصرف انبوهی از گزارشات خبری،خبرنامهها، سوابق،بروشورها،مصاحبههای رادیویی و نوارهای ویدیویی رسانیدهاند،که تمامی این فعالیتها برای مطلع ساختن رأیدهندگان از عملیات کنگره طراحی شده است."