Abstract:
به دلیل تغییر کتاب بینش اسلامی(3)و طرح این مطلب در کتاب جدید التالیف دین و زندگی(3)و نیز اهمیت وافر قرآن در تمام ادیان آسمانی،در مقاله ی حاضر تلاش شده است،این اعتقاد از طریق منابع معتبر،مانند کتب گوناگون آسمانی و احادیث و سخنان بزرگان دینی بررسی و موارد مورد اختلاف تحلیل شود.هم چنین مواردی که در اسلام و منابع پیشینیان،مشابه و با یکسان هستند بررسی شده است.در این راستا مطالبی که حاوی الفاظی چون«احتمالا»و«شاید»هستند،استنباط نگارنده است.
Machine summary:
"جای هیچگونه شک و تردیدی نیست که مقصود از«ملک»در مزمور 72 از زبور داود(ع)،همان حضرت محمد(ص)ومقصود از«ملکزاده»،حضرت صاحب الزمان(ع)است وحکومت حقهی وی تا ابد و تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت در فرازی از این بشارت چنین آمده است:«موافق رؤیت چشم خودداوری نخواهد کرد و بر وفق سمع گوشهای خود تنبیه نخواهد نمود.
ب)بشارت ظهور حضرت مهدی(علیه السلام)در کتاب«زکریاینبی(ع)»:در کتاب زکریای نبی که یکی از پیامبران بزرگ بنی اسرائیل و ازانبیای پیرو تورات است،بشارت ظهور آن یگانه منجی عالم چنین آمدهاست:«اینک روز خداوند میآید و غنیمت تو در میانت تقسیم خواهدشد.
7. در آیهی 7،به اصحاب خاص آن حضرت اشاره شده است که باظهور مهدی(ع)صدیقان شکوفه کنند،و اجتماع بزرگ جهانی،مردانیپاک سیرت،راست گفتار و درست کردار از خود نمایان سازد،و سعادت وسلامت،رفاه و خویشبختی،بهروزی و بهزیستی تا انقراض جهان پایدارخواهد بود؛چنانکه در روایات اسلامی نیز آمده است:«دولتنا آخرالدول.
آیههای 17 و 18خاطرتشان ساختهاند که تا جهان باقی است وخورشید در آسمان نور افشانی میکند،مهدی موعود حکومت خواهد کردو تمامی قبایل او را خجسته خواهند گفت،و تمامی روی زمین از جلال وعظمتش پر خواهد شد؛چنانکه در روایات متواتر اسلامی که در موردظهور آن حضرت رسیده است،کمتر حدیثی یافت میشود که در ضمن آنجملهی:«یملأ الأرض قسطا و عدلا،کما ملئت ظلما و جورا»نیامدهباشد.
یهودیان مصلح آخر الزمان را با نام«شیلو»میشناسند ومعتقدند که اگرچه تأخیر میکند،ولی خواهد آمد و همهیملتها را نزد خود جمع میکند و تمام قومها را برای خویشتنفراهم میآورد بنابراین،جای هیچگونه شک و تردیدی نیست که مقصود از«ملک»در مزمور 72 از زبور داود(ع)،همان حضرت محمد(ص)و مقصود از«ملکزاده»،حضرت صاحب الزمان(ع)است و حکومت حقهی وی تاابد و تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت."