Abstract:
مشخص گردید.همچنین نتایج نشان داد که سطح مبانی،مفاهیم و اصطلاحات،دانش،نگرش،توانش دانشآموزانی که الگوی برنامه درسی فاوا را آموزش دیدهاند،به طور معنی دارای بالاتر از دانشآموزانی بود که این آموزش را دریافت نکردند. ین دیدگاه دانشآموزان،دبیران و متخصصان در رابطه با مبانی فلسفی،اجتماعی و روانشناختی و در حوزههای مفاهیم و اصطلاحات،دانش،مهارت،اصول انتخاب محتوا و سازماندهی در الگوی برنامه درسی فاوا تفاوت معنی دارای وجود داشته که با استفاده از آزمون تعقیبی توکی تفاوت بین دیدگاه آزمودنیها نیز
Machine summary:
"سپس این قلمروها،از سه گروه آزمودنی مورد بحث و آزمون قرار گرفت: سؤال اول تحقیق:مبانی فلسفی برنامه درسی فاوای متوسطه از دیدگاه دانشآموزان،دبیران و متخصصان چیست؟ براساس فراوانیهای مشاهده شده 28%دانشآموزان 88%دبیران و 59%متخصصان،مبانی فلسفی فاوا نظیر فعال بودن فراگیرنده در فرآیند یادگیری را به عنوان مبانی فلسفی الگوی برنامه درسی فاوا بالاتر از سطح متوسط ارزیابی کرده و در نتیجه آن را پذیرفتهاند.
سؤال چهارم تحقیق:مفاهیم و اصطلاحات اساسی برنامه درسی فاوای متوسطه از دیدگاه دانشآموزان،دبیران و متخصصان چیست؟ براساس فراوانیهای مشاهده شده 88%دانشآموزان،77%دبیران و 001%متخصصان،مفاهیم و اصطلاحات اساسی نظیر تجارت و آموزش الکترونیکی و دولت الکترونیکی را بالاتر از سطح متوسط ارزیابی کرده و به عنوان یکی از عناصر اساسی در الگوی برنامه درسی فاوا پذیرفتهاند.
سؤال ششم تحقیق:مهارت اساسی برنامه درسی فاوای متوسطه از دیدگاه دانشآموزان،دبیران و متخصصان چیست؟ براساس فراوانیهای مشاهده شده 18%دانشآموزان،97%دبیران و 28%متخصصان،اهداف حوزه توانش نظیر یادگیری مشارکتی با فاوا،آموزش مادام العمر با فاوا را بالاتر از سطح متوسط ارزیابی کرده و به عنوان یکی از عناصر اساسی در الگوی برنامه درسی فاوا پذیرفتهاند.
سؤال هفتم تحقیق:نگرش اساسی برنامه درسی فاوای متوسطه از دیدگاه دانشآموزان،دبیران و متخصصان چیست؟ براساس فراوانیهای مشاهده شده 58%دانشآموزان،97%دبیران و 28%متخصصان،اهداف حوزه نگرش نظیر ترویج مطالعه فردی،توجه به قوانین را بالاتر از سطح متوسط ارزیابی کرده و به عنوان یکی از عناصر اساسی در الگوی برنامه درسی فاوا پذیرفتهاند.
سؤال هشتم تحقیق:اصول انتخاب و سازماندهی محتوای برنامه درسی فاوای متوسطه از دیدگاه دانشآموزان،دبیران و متخصصان چیست؟ براساس فراوانیهای مشاهده شده 78%دانشآموزان،38%دبیران و 88%متخصصان،اصول انتخاب شده نظیر توجه به ساخت اساسی رشته علمی را بالاتر از سطح متوسط ارزیابی کرده و این اصول میتواند به عنوان یکی از عناصر اساسی در الگوی برنامه درسی فاوا باشند."