Machine summary:
"از دو شماره قبل تاکنون سری مقالاتی که روشها و متدهایتدریس را معرفی مینماید درج میگردد و این بدان جهت است کهانتخاب روش مناسب اثر زیادی در توفیق معلم در زمینه تدریس وهدایت کلاس،یادگیری محصل و مسیر آینده او دارد و هیچ معلمینمیتواند روش واحدی از برای آموزش زبان در نقاط مختلف کشوربطور یکسان بکار گیرد و اینکار همیشه نیازمند تعدیل و تغییر استزیرا از نظر آگاهی اجتماعی و نیازها با هم متفاوت هستند مسئله روشتدریس همیشه یکی از مطالب اصلی و مورد بحث متخصصین تعلیم وتربیت بوده است.
اکثر روشهای پیشنهادی ممکن استدر کلاس درس مفید واقع نگردد و این معلم است که باید با مطالعه وبررسی دقیق و تهیه وسایل کمک آموزشی و تمرینهای لازم کار خودرا به بهترین وجه ممکن انجام دهد.
حال اگر محصلینهمین اشیاء را که نام برده میشود به دستگیرند و آنها را لمس کنند آنوقت میتوان گفتکه برای تقویت تداعی میان شیئی و واژۀانگلیسی علاوه بر حس بینایی از حس لامسهنیز استفاده کردهایم در این فصل شیوههایی رابرای تهیه و استفاده از انواع مختلف وسایلکمک آموزشی دیداری به منظور کمک بهآموزش لغت پیشنهاد خواهیم کرد.
این به اصطلاح«فلانل گراف»وسیلۀسادهای است برای ترغیب محصلین بهاستفاده از لغات جدید،مرور گرامر و حروفاضافهای چون near,besides,between را به هنگام چیدن عکسها به صور مختلف برروی فلانل گراف میتوان مرور کرد.
در فصول 2 و 3 و 4 طرق تدریس انواعلغاتی که در مراحل اولیه تدریس زبان انگلیسی ضروری است مورد توجه قرار دادیم و فنونگوناگونی را نیز در ارتباط با این نکاتتوضیح دادیم: 1-زمانی که افراد احساس نیاز شخصیبه واژهای پیدا کنند در یادگیری آن واژهبیشترین شایستگی را نشان خواهند داد."