Machine summary:
بعد از آن به تعلیم و تربیت خواهم پرداخت(منظور ما از یک ذهن تربیت شده چیست،و مدرسه چگونه باعث رشد ذهنی میشود؟)این بخش از بررسی سپس در جهت مطالعۀ بعضی از کاربردهای نظریهها و تحقیقات شناختی در بهبود شیوههای تعلیم و تربیت سوق داده خواهد شد.
ابتدا ساختمان ذهن انسان را مورد بحث قرار خواهم داد(ساختمانی که شکلدهندۀ شناخت است)و سپس به ارائۀ برخی از تحقیقات برجسته در مورد پردازش اطلاعات میپردازیم(چگونگی برنامهریزی انسان در بکارگیری منابع ذهنیاش برای انجام کارهای خاص).
(به تصویر صفحه مراجعه شود) نمودار گردش کار پردازش کنشی (به تصویر صفحه مراجعه شود) ساختمان ذهن در شکل 2 طرحی از سیستم پردازش اطلاعات انسان نشان داده شده است که راهنمای بحث ما در این بخش خواهد بود.
درونشد حسی و ادراک:اگت16خلاصۀ خوبی از تحقیقات انجام شده در مورد عناصر حسی و ادراکی فرآیند پردازش اطلاعات انسان ارائه داده است: بسیاری از محققین پیشنهاد میکنند که هیچگونه تنگنای توجهی که محدودکنندۀ پردازش ادراکی باشد وجود ندارد یافتههای فوق الگویی با خصوصیات زیر برای پردازش پیشنهاد میکنند:الف-پردازش ادراکی میتواند در چندین کانال مستقل بصورت همزمان صورت پذیرد:ب-هر درونشدی علیرغم اینکه مورد توجه قرار بگیرد یا نه تحت تجزیه و تحلیل ادراکی مشابه قرار میگیرد،و ج-رمز گذاری محرکها بی زحمت است:محدودیت ظرفیت در فرآیند پردازش اطلاعات انسان بخاطر مراحل بعد از رمزگذاری است.
noitcudortni nA:gnissecorp noitamrofni dna ygolohcysp evitingoC.
noitavitom dna gninrael fo ygolohcysp ehT,).
muisopmyS aloyoL ehT:noitingoc dna gnissecorp noitamrofnI,).
3691,snoS & yeliW nhoJ:kroY weN.
3691,snoS & yeliW nhoJ:kroY weN.
loV(gnissecorp noitamrofni namuH:sessecorp evitingoc dna gninrael fo koobdnaH .
loV(gnissecorp noitamrofni namuH:sessecorp evitingoc dna gninrael fo koobdnaH .