Machine summary:
"کریم زاده(1384)نیز بر این نکته تأکید دارد که راهبردها و شیوههای تدریس دانشگاهها،نقش بسیار مؤثری در موفقیت یا عدم موفقیت برنامههای آموزشی دانشگاهها داشته است با توجه به اینکه محتوای یادگیری ممکن است واقعیت،ارزشها،مفاهیم و یا اندیشهها باشد و هدف از آموزش به دانشجویان،علاوهبر یادگیری و کسب دانش و مهارتها،افزایش فهم و توسعه و یا تغییر دیدگاهها، رویکردها،ارزشها و رفتارهای آنان است،برای موفقیت در دستیابی به اهداف باید از رویکردهای مناسب آموزشی استفاده کرد تا علاوهبر یادگیری محتوای آموزشی بتوان به اهداف اصلی در فرآیند یاددهی یادگیری دست یافت(آراسته،4،1385).
(ریوس9به نقل از کولانو،2007)شش اصل محوری در تدریس مشارکتی را به این شرح بیان کرده است: 1-هر مدرسی در یک حیطهی خاص از موضوع درسی تخصص دارد که میتواند برای فراگیران مفید باشد.
در همین رابطه(روتییر15،2001)بیان کرده است که ملاقاتهای هفتگی اعضای تیم تدریس باعث فراهم آوردن محیطهای یادگیری غنی هم برای فراگیران و هم مدرسان میشود و مدرسان به برطرف کردن ضعفهای کاری خود میپردازند که این امر در روند یادگیری فراگیران نیز تأثیر مثبتی خواهد داشت.
(سلطانی و پورسینا،21،1384)نیز در بحث از اصول کار تیمی و گروهی به برگزاری جلسات حضوری و جمعی بین اعضاء اشاره کردند و بر این نکته تأکید داشتند که اعضای کار گروهی باید جلسات مداومی داشته باشند تا بتوانند ذهنیتها را به هم نزدیک کنند و با نزدیک شدن به افکار یکدیگر بتوانند در زمینههای کاری بازخورد ارائه دهند.
team teaching(teaching and learning),UNC School of Education.
Team teaching,Nationl Middle Schoole Association, -University of Kansas.
Effects of interdisciplinary teaching team confguration upon the social bonding of middle school students,research in middle level education,30(5):1-18.
Gaytan 4-carpenter 5-Garner 6-Trump and Miller 7-Wallace 8-university Kansas 9-Reeves 10-Villa 11-Aubrey 12-.
Ercolano 13-Salas,and Priest 14-Coffy 15-Rottier 16-Nevin"