Machine summary:
"dekrowteN eht rof ssenidaeR dlroW بیان مسئله فناوری اطلاعات و ارتباطات در کتابخانههای دانشگاهی در سطوح مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند.
-nommoceleT lanoitanretnI )UTI(noinU noitaci (5) gniviL roF ediuG ssenidaeR dlroW krowteN ehT nI اهداف امادگی الکترونیکی علیرغم این تنوع و گوناگونی در تعاریف امادگی الکترونیکی که در ابزارهای مختلف دیده میشود،این ابزارها روی هم رفته،سطح توسعه زیرساخت،ارتباط و پیوستگی، دسترسی به اینترنت،کاربردها و خدمات فناوری،سرعت شبکه،کیفیت دسترسی به شبکه، سیاستهای فناوری اطلاعات و ارتباطات،برنامههای یادگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات و منابع انسانی،سواد کامپیوتری،و محتوای مرتبط را میسنجند(موچولا و وان براکل،2006).
این روشها را میتوان در چهار دسته طبقهبندی کرد(حنفی زاده و دیگران،2008): *مدلهایی که برای ارزیابی امادگی الکترونیکی از پرسشنامه استفاده میکنند،مانند پروژه خط مشی سیستمهای کامپوتری2(1998)،مرکز توسعه بین المللی دانشگاه هاروارد3(2000)،سازمان اقتصادی اسیا-اقیانوسیه4(2000)،مدل ائتلاف جهانی خدمات و فناوری اطلاعات5(2000).
این پژوهش وضعیت امادگی الکترونیکی شرکتهای کوچک و متوسط بوتسوانا در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را با در نظر گرفتن توانایی انها در شناسایی،گرداوری،پردازش سازماندهی،اشاعه،و بکارگیری اطلاعات با استفاده از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات برای بهبود مزیت رقابتی در بازارهای محلی و بین المللی مورد بررسی قرار داد.
برای این منظور بیش از 50 مدل معتبر امادگی الکترونیکی و همچنین مقالات زیادی در خصوص فناوری اطلاعات در کتابخانهها و بخصوص کتابخانههای دانشگاهی مورد مطالعه قرار گرفتند؛ 2.
]enilnO[ krowemarf sisylana dna weivrevo :xedni ssenidaer dekrowten ehT.
41 lov ,metsyS noitamrofnI rof noitaicossA noitacinummoC ,ydutS dleiF woT dnA krowemarF tnemssessA ssenidaer-[ nA ."