Abstract:
تعهد دانشگران به تسهیم دارایی های دانشی خود و نیز تلاش برای کسب دانش جدید از عوامل کلیدی
موفقیت سیستم های دانشی و سازمان های دانش محور به شمار می آید. همین امر» تلاش جهت جلب تعهد
کار کنان به پیشبرد فرآیندهای دانشی, را به یکی از دغدغه های مدیران دانشی بدل نموده است. در این مسیر
استفاده از یک سیستم انگیزشی ابزاری موثر در دست مدیران است که جلب تعهد دانشگران را
امکان پذیر می سازد. با توجه به اهمیت برنامه های انگیزشی در یشبرد فرآیندهای دانشی, مقاله حاضر با
رویکردی مروری و شیوه تعقلی و تفسیری» ضمن بررسی پیشینه تحقیقاتی موجود در خصوص مفهوم
انگیزش و کار کرد برنامه های انگیزشی در موفقیت فرآیندهای دانشی, مدلی نظری جهت بهره گیری از
برنامه های انگپزشی در سازمان های دانش محورء ارایه نموده است.