Abstract:
این مقاله ضمن نقد مفهوم خود فرویدی و کاربرد مفهوم خود اجتماعی مید و لاکان.
با استفاده از نظریهی نمایش *خود" گافمن به مطالعهی نمایش *خود" از سوی
کاربران سایت کلوب میپردازد. مسئله ی این "مطالعه این است که نمایش *خود" دیگر
آنطور که جورح هربرت مید,شعتقد بود ضرف در,صحنهی اجتماعی واقعی صورت
نمیگیرد و بین *خود" واقعی اجتماعی و *خود" مجازی تفاوتهایی از جمله ساختگی
بودن ویژگیهای *خود* کاربران بوجود آمده است. حل این مسئله اهمیت فراوانی از
این جهت دارد که باید راهکارهایی برای.کاهش فاصله خود واقعی و خود مجازی که
غیر قابل کنترل به نمایش.در می آید اندیشید تا ارتباط موثر بین افراد از بی اعتمادی
و کاهش سرمایهی اجتماعی اسب نبیند.
سایت کلوب را به عنوان یک مورد از سایتهایی انتخاب کردیم که کاربران در آن به
نمایش *خود" می پردازند. این سایت را همچنین بدین دلیل انتخاب کردیم که
کاربران آن عمدتا ایرانی و فارسی زبانند و ما قصد داریم مسئله شکاف بین *خود"
واقعی و *خود" مجازی را ابتدا برای اجرای اقدامات اصلاحی در جامعه ایران حل
کنیم. از جمله نتایج این مطالعه عبارت از این است که تقریبا همهی ویژگیهای
نمایش *خود" بزرگ نمایانه و احتمالا غیر واقعی اند.