Abstract:
محیطهای مجازی میتوانند با استفاده از عناصری چون روایت، تصویر، کلمات و پویانمایی در ترکیب با یکدیگر با روشهای تعاملی ساختار مفهومی مناسبی باسطح درک یادگیرنده و علایق اوفراهم سازند. در واقع یادگیرندگان با سرعت مناسب خود میآموزند و میتوانند بارها خطا کنند بدون اینکه رایانه از ارائه مجدد تمرین خسته و یا به دلیل کندی عمل یا درشت نویسی بیصبر شود. در چنین محیطهای امن یادگیری ثابت شده است که مهارتها قابل انتقال به محیط واقعی است و در مواردی سرعت اجرا نیز بالاتر بوده است. موانع ابزاری در استفاده از این محیطها به چهار گروه، استفاده نابهجا از ابزار، پشتیبانی در مواقع لازم، مشکلات حرکتی و عکسالعملکاربر تقسیم میشود. نقش معلمان در کاربرد این محیطها و ارائه مفاهیم راهبردهای یادگیری به تولید کنندگان این محیطها و همچنین ارائه تمرینهای خوب مطرح است.
Machine summary:
"انتقال یادگیری با اینکه محیطهای مجازی تمام ویژگیهای مثبت را دارند و محیط امنی برای کسب عملی تجربهها به حساب میآیند ولی لازم است تا مهارتهای آموخته شده آنها با دنیای واقعی نیز امتحان شود.
هنگام نوشتن پژوهش توجه ما کشف تأثیر راهبردهایی است که در کمک به دانشآموزان با مشکلات یادگیری با استفاده از محیطهای مجازی کاربرد دارد و اولین قدم برای فراهمسازی از پشتیبانی که معلمان به آن نیاز دارند، پیشبرد طراحی نرم افزار برای ایفای برخی از نقشهای معلم است.
مزایای مربی همتا توسط تاپینگ (1992) مرور شده است: به منظور جمعآوری اطلاعات برای آگاهی از طراحی نرمافزار مربی و فراهمآوری پیشنهاد به موقع به مربیان انسانی، استندن و همکاران (2002)بررسی کردند که چه راهبردهایی را معلمان واقعی موقع کار کردن با بزرگسالان که در حال یادگیری کاربری محیطهای Low Scoffolding Wood مجازی هستند، استفاده میکنند و اینکه به چه نحو مؤثری این راهبردها عمل میکنند.
برای مثال هنگام استفاده از دسته رایانه مکررا به سمت چپ یا راست حرکت زیادی انجام میدادند و مرتبا دکمه را میفشردند حتی اگر اثری از آن حرکات در نرم افزار دیده نمیشد و یا پایه توپک توسط آزمون گر باید آرام نگه داشته میشد که در غیر این صورت هنگام کار با موشواره مشکلات مربوط به کنترل آن دیده میشد.
این یافتهها نشان میدهد که مطالعات دیگری برای طراحی ابزار یا ابزارهای کنترل محیطهای مجازی میباید صورت گیرد تا کاربران با نیازهای ویژه بتوانند با سهولت بیشتری از آنها در یادگیری خود استفاده نمایند.
(2003) The development of control devices for virtual environments for use by people with intellectual disabilities, in Proceedings of the 10th International Conference on Human Computer Interaction."