چکیده:
ﺗﺮﻓﻴﻊ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﻣﺜﺎﺑﻪ ﻳﻜﻲ از ﻛﺎرﻛﺮدﻫـﺎی ﺑﺎزارﻳـﺎﺑﻲ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎﻧـﻪ در ﻣﻌﺮﻓـﻲ و ﭘﻴﺸـﺒﺮد ﻣﺤﺼـﻮﻻت ﺑﺮاﺳﺎس روشﻫﺎی ﺧﻼﻗﺎﻧﻪ و ﻛﻢ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ. ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﻛﻼﻣـﻲ در ﮔﺴـﺘﺮه ﭘﻴﺸـﺒﺮد ﺧـﺪﻣﺎت ﺟﺎﻳﮕـﺎه ﺑﺮﺟﺴﺘﻪای در ﺗﺮﻓﻴﻊ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎﻧﻪ دارد. ﻧﻮآوری اﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ، ﺗﺒﻴﻴﻦ و ﻣﻔﻬـﻮمﭘـﺮدازی ﻛﺎرﻛﺮدﻫـﺎی ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﻛﻼﻣﻲ در ﺻﻨﻌﺖ ﺑﻴﻤﻪ و ﺑﻪ ﻃﻮر ﺧﺎص ﺑﻴﻤﻪ ﻋﻤﺮو ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬاری اﺳﺖ. روﻳﻜﺮد ﻣـﻮرد اﺳـﺘﻔﺎده در ﭘﮋوﻫﺶ از ﻧﻮع ﻛﻴﻔﻲ و در ﻗﺎﻟﺐ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﭘﮋوﻫﺶ ﻣﻮردی ﻣﺮﻛﺐ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ در آن از ﻣﻨـﺎﺑﻊ ﻣﺘﻨـﻮع اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت اﺳﻨﺎدی و ﻣﺼـﺎﺣﺒﻪﻫـﺎی ﻧﻴﻤـﻪ ﺳـﺎﺧﺘﺎر ﻳﺎﻓﺘـﻪ ﺑـﺎ 02 ﺗـﻦ از اﻓـﺮاد ﻓﻌـﺎل و ﻣﺘﺨﺼﺺ 21 ﺷﺮﻛﺖ ﺑﻴﻤﻪ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﺑﻬﺮه ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎی ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻧﺸﺎن ﻣﻲدﻫﺪ ﻛﻪ ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﻛﻼﻣﻲ در ﻓﺮوش ﺑﻴﻤﻪ ﻋﻤﺮ و ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔـﺬاری در ﻗﺎﻟﺐ 5 ﺗﻢ، 11 زﻳﺮ ﻣﺆﻟﻔﻪ و 32 ﮔﻮﻳﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ﺷﺪهاﻧﺪ ﻛـﻪ ﻋﺒﺎرﺗﻨـﺪ از اﺳـﺘﻔﺎده از ﺷـﺒﻜﻪ ﻓـﺮوش دارای رواﺑﻂ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺎﻻ، اﺳﺘﻔﺎده از اﻓﺮاد ﻣﻮﺛﻖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ ﻋﻨـﻮان ﺳـﺨﻨﺮاﻧﺎن ﺷـﺮﻛﺖ ﺑﻴﻤـﻪ، ﻗـﺮار دادن ﻋﺒﺎراﺗﻲ ﺧﻼﻗﺎﻧﻪ و ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ در ذﻫﻦ و ﻛﻼم اﻓﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺗﺒﺪﻳﻞ ﻛﺮدن ﺧﺪﻣﺎت ﺧﻮب ﺷﺮﻛﺖ ﺑـﻪ ﻣﻮﺿـﻮع ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ E-mail: m.rezvani@ut.ac.ir ﻧﻮﻳﺴﻨﺪه ﻣﺴﺌﻮل ﻣﻘﺎﻟﻪ:ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ـــــــــــــــــــــــــــــــ دوره 1، ﺷﻤﺎره 3، ﭘﺎﻳﻴﺰ 0931 ﺻﺤﺒﺖ ﻣﺮدم، اﻳﺠﺎد ﻣﻮﺿﻮع ﺻﺤﺒﺖ از راه ﻫﻨﺮﻫـﺎی ﻧﻤﺎﻳﺸـﻲ، اﺳـﺘﻔﺎده از اﺑﺰارﻫـﺎی ﻧـﻮﻳﻦ و ﺧﻼﻗﺎﻧـﻪﺗﺒﻠﻴﻐﺎت رای ﺟﻠﺐ ﺗﻮﺟﻪ اﻓﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ، داﺷﺘﻦ روﻳﻜﺮدی ﻧﻮآوراﻧﻪ ﺑﻪ ﺷﻴﻮهﻫﺎی ﺳﻨﺘﻲ ﺗﺒﻠﻴـﻎ ﺑﻴﻤـﻪ، ﺳـﻬﻴﻢﺷﺪن در ﺻﺤﺒﺖ ﺑﻴﻤﻪﮔﺬاران از راه ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺧﻮاﺳﺘﻪﻫﺎی آﻧـﺎن و ﭘﻴﮕﻴـﺮی ﻛـﻼم و ﺷـﻠﻮﻏﻲ ﻣﻴـﺎن اﻓـﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻛﻪ در ﺷﺮﻛﺖﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺎ ﺷﻴﻮهﻫﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن اﺟﺮا ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ.
خلاصه ماشینی:
"ـــــــــــــــــــــــــــــ ﻣﻬﺮان رﺿﻮاﻧﻲ و ﻫﻤﻜﺎر اداﻣﻪ ﺟﺪول 4 ﺗﻢ ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﻛﺪﮔﺬاری ﻛﺪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪﺷﻮﻧﺪﮔﺎن ﻓﺮاواﻧﻲ ﻣﻀﻤﻮن ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﻛﺪﮔﺬاری ﺑﺎز )وﻳﮋﮔﻲ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﻣﺤﻮری ﻛﻼﻣﻲ ( ﺧﻼﻗﻴﺖ در ﺗﺮﻏﻴﺐ ﻣﺸﺘﺮی ﺑﻪ ﺧﺮﻳﺪ ٣١I١٢, I 2 ﺑﻴﻤﻪ ﻋﻤﺮ و ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬاری ﺑﺎ اراﺋﻪ ﺗﺮﻏﻴﺐ اﻓﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ ﺗﺨﻔﻴﻒ در ﺳﺎﻳﺮ ﺑﻴﻤﻪﻧﺎﻣﻪﻫﺎ ﺧﺮﻳﺪ ﺑﻴﻤﻪ ﻋﻤﺮ و ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬاری از راه راه اﻧﺪازی ﺑﺎﺷﮕﺎه ﺑﻴﻤﻪﮔﺬاران ﺑﻴﻤﻪ ﻣﺸﺘﺮیﻣﺪاری ٣١I٤, I 2 ﻋﻤﺮ و ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬاری ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎﺗﻲ ﺧﺎص ﺑﻪ آنﻫﺎ ﺗﺄﺛﻴﺮﮔﺬاری اﺳﭙﺎﻧﺴﺮﺷﺪن و ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت در ﻣﺴﺎﺑﻘﺎت 02I5, I7, I13, I15, I16, I19, I 7 ورزﺷﻲ و ﺑﺮروی ﻟﺒﺎس ورزﺷﻜﺎران داﺷﺘﻦ روﻳﻜﺮدی ﻧﻮآوراﻧﻪ ﺑﻪ ﺷﻴﻮهﻫﺎی ﺷﺮﻛﺖ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮﻧﻲ ﺳﻨﺘﻲ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﺑﻴﻤﻪ 41I6, I11, I 3 ﺧﺎﻧﻮادﮔﻲ در ﻗﺎﻟﺐ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺗﺨﺼﺼﻲ و آﻣﻮزﺷﻲ 5I 1 رﺳﻴﺪﮔﻲ ﺳﺮﻳﻊ و رودررو ﺑﻪ ﺷﻜﺎﻳﺎت ﺳﻬﻴﻢ ﺷﺪن در ﺻﺤﺒﺖ ﺑﻴﻤﻪﮔﺬاران از ﻃﺮﻳﻖ ﺣﻔﻆ ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﺑﻴﻤﻪﮔﺬاران از راه ﭘﻴﺎم اﻧﺘﺸﺎر ﮔﺴﺘﺮده ﻛﻮﺗﺎه، ارﺳﺎل ﮔﺰارش ﺳﺎﻟﻴﺎﻧﻪ ﺑﻪ درب ,21I4, I5, , I6, I7, I8, I ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺧﻮاﺳﺘﻪﻫﺎی 11 ﻣﻨﺎزل آنﻫﺎ و ارﺳﺎل ﻛﺎرت ﺗﺒﺮﻳﻚ ﻋﻴﺪ 02I13, I16, I17, I19, I آﻧﺎن ﻧﻮروز اﻃﻼع از ﻧﻈﺮ و ﺣﺮف ﻣﺮدم در ﻣﻮرد ﺑﻴﻤﻪ ﻋﻤﺮ و ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری از راه ﭘﻴﮕﻴﺮی ﻛﻼم و ﻫﻤﻬﻤﻪ 71I4, I5, I8, I13, I 5 ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﻧﻈﺮﺳﻨﺠﻲ از ﻋﺪم ﻛﻨﺘﺮل ﻛﺎﻣﻞ ﻣﻴﺎن اﻓﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺬاران و ﻫﻢ اﻧﺪﻳﺸﻲ ﺑﺎ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎن 17 ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ـــــــــــــــــــــــــــــــ دوره 1، ﺷﻤﺎره 3، ﭘﺎﻳﻴﺰ 0931 ﻣﺆﻟﻔﻪ دوم: ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ اﻧﺘﺸﺎر؛ آنﭼﻪ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﻛﻼﻣﻲ را از روشﻫـﺎی ﻣﺮﺳـﻮم ﻣﺘﻤـﺎﻳﺰ ﻣـﻲﻛﻨـﺪ، ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ اﻧﺘﺸﺎر آن در ﻣﻴﺎن ﺗﻚ ﺗﻚ اﻓﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﺪف در ﻗﺎﻟﺐ ﺻﺤﺒﺖ، ﻛﻼم و ﺣﺮف اﺳﺖ ﻛﻪ اﻳﻦ اﻣﺮ ﺑﺎ اﻳﺠﺎد ﻳﻚ ﭘﻴﺎم ﻛﻪ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﻣﻮﺿﻮع ﺻﺤﺒﺖ آﺣﺎد ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﺪف ﺷﻮد، ﻣﺤﻘﻖ ﻣﻲﺷـﻮد."