چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر همسویی استراتژیهای بازاریابی بر زنجیره تامین و عملکرد سازمانی در گروه صنعتی انتخاب میباشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی- عملی و از نظر ماهیت و روش جز پژوهش توصیفی- پیماشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را مدیران سطوح مختلف گروه صنعتی انتخاب در سال 1391 تشکیل دادند و تعداد نمونه آماری 159 نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. در این پژوهش از پرسشنامه برای جمع آوری دادهها و استفاده شد و آلفای کرونباخ برابر SPSS برای تایید روایی پرسشنامه از نظرات خبرگان و برای سنجش پایایی از نرم افزار و مدل تحلیل مسیر استفاده AMOS و SPSS 0/921 به دست آمد. در این پژوهش جهت تحلیل دادهها از نرم افزارهای
گردید که نتایج حاکی از آن است که بین همسویی استراتژیهای بازاریابی با زنجیره تامین بر عملکرد زنجیره تامین رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین عملکرد زنجیره تامین با عملکرد سازمان هم رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
The purpose of this study is to evaluate the effect of marketing strategies alignment on supply chain and organizational performance in the Entekhab industrial group. The purpose of this study is functional practical and the nature and the method of it is descriptive – survey and is ofcorrelation type. The population of this study includes managers at various levels in the Entakhab industrial group in 1391 and statistical sample were 159 who were selected by simple random sampling. In this study، a questionnaire was used for data collection and statistical tests were used to analyze data and test hypotheses. To confirm the Justifiability of the questionnaire، comments and advice of supervisors and some management professors was used and management software SPSS was used to assess the reliability.and، Cronbach''s alpha was 0.921. In this study، SPSS and AMOS software and path analysis were used for data analysis that the results indicate that there is a significant positive relationship between marketing strategies alignment with supply chain on the performance of supply chain، also there is a significant positive relationship between the performance of supply chain with the organizational performance.