چکیده:
در این تحقیق با مرور ادبیات موضوع و تحلیل معیارهای مورداستفاده در مدلهای موجود، مدل 7 اس مکینزی و بعد عوامل محیطی برای ارزیابی آمادگی دانشگاه کاشان جهت استقرار سیستمERP آموزشی استفاده شده است. این مدل دارای 8 معیاراصلی (استراتژی، ساختار، سامانهها، سبک مدیریتی، کارکنان، ارزشهای مشترک و عوامل محیطی) و 25 زیر معیار است که با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی و روش مقایسات زوجی به ارزیابی معیارها و زیرمعیارها و وزن دهی آنها پرداخته است و در ادامه در مطالعه میدانی، پرسشنامه ارزیابی آمادگی بهکارگرفته شده است.یافتههای تحقیق نشان میدهد که بعد ارزشهای مشترک با 42% بیشترین میزان آمادگی و سبک مدیریتی با 7% کمترین میزان آمادگی را جهت استقرار سیستمERP دارا است؛ بنابراین دانشگاه کاشان از لحاظ بعد ارزشی و ساختار شرایط مطلوبتری در پیادهسازی سامانه برنامهریزی منابع سازمان دارد. نتایج و پیشنهادهای مرتبط جهت سطح مطلوبیت هر معیار و زیر معیار ارائه شده است.
خلاصه ماشینی:
"مراحل تحقیق معیارهای اصلی و زیر معیارها به شرح زیر هستند: قهرمان پروژه / / / / / ارزش های مشترک باورهای مشترک / / / / / / / / / تعهد سازمان گستر / / / / / تمرکز / / تخصصی سازی / / / / / ساختار رسمی سازی / / / / / / / / / / اندازه سازمان / جایگاه واحد IT / / / چشم انداز و مأموریت / / / / / / استراتژی اهداف / / / / / / / / / برنامه راهبردی IT / سامانههای موروثی و زیرساخت IT / / / / / / / / / ERA سامانهها فرایندهای کسب وکار / / / / / / / / / / / داده ها و اط لاعات موجود / / / حمایت و پشتیبانی مدیریت ارشد / / / / / سبک / / / ارتباط ات سازمانی / / / / فرهنگ سازمانی / / / / / مدیریت منابع انسانی / / / / کارکنان آموزش / / / / / / گروه پروژه / / / / / مهارت های مدیریت ارشد / / / / مهارت ها مهارت های کاربران / / / / / / مهارت های کارکنان فناوری اط لاعات / / / / / / محیط بلوغ بازار / / / / / / / حمایت دولتی / شکل ٢."