خلاصه ماشینی:
"علاقهمندشدندبه سینماودانش سینمایی تقویت شده است بنابراین سال دوم ، شماره ٥ کتاب هایی مثل کتاب دکترنف یسی گام های مهمیدرجهت این اتف اق یعنی دانشگاهی ٣١٥٨٠ شدن سینماهستند.
بحث های فلسف ی وتاحدودی جامعهشناسی ازجمله بحث سال دوم ، شماره ٥ مدرنیته ازدیدگاه لاکانی یعنی مدرنیته بهعنوان تصویرغیرراگرفتن درمقابل تصویرغیر،تصویرخودراساختن ،بحث مف صل وبسیارجالبی رامطرح کردندونتیجه اینکه ٣١٥٩٠ ایرانیهاابتداحیرت میکنندوحس حقارت ودرنهایت خودرامییابندوخودشان رادر سینمای ایرانی میبینندکه سینمای ایران دراین اواخرخودش رابازی میکندنه ایرانی تحقیرشده رایامقلدبحث جالبی است ولی بحث فلسف ی است واشکالش این است که این بحث های فلسف ی واردمصادیق نمیشودواین برای کتاب تاریخی اجتماعی جالب نیست چراکه این دست کتاب هامملوازتوصیف وجزئیات خارجی است که تحلیل هم همراهش است .
ممنونم ازترجمه کتاب چون یکی ازمصیبت های مامنتقدان سینماهمین بودکه این کتاب ترجمه نشده بودامابااین توصیف ی که آقای اجلالی کرد سال دوم ، شماره ٥ تصورمیکنم دیدی که آقای نف یسی هنوزبه سینمای ایران دارد،اصلامعاصرنیست ونگاهش دردهه ٢٠و٣٠مانده است .
برای همین من نوشتم که برخی ازاشتباهات تایپی و تاریخی درترجمه اصلاح شده است ،برخی یادداشت هانسبت به متن اصلی تغییر یافته است وبرخی ازبخش هابرای خوانندٔەایرانی آشنابه تاریخ ایران ضرورتی نداشت مثلاآقای نف یسی دربارٔەشاهنامهبرای مخاطب جهانی سه صف حه توضیح داده است ازطرف دیگربرخی ازاصطلاحات رابه کاربرده مثل mediaworkکه براساس »دریم ورک «dream workفرویداست یعنی همان جورکه انسان تناقض های درونی خودش رادرمواجهه بادیگری به شکل رؤیاهابازنمایی میکنددررسانههاهم افراد دردیددیگری هم خودشان وهم تناقض هایشان راسازماندهی میکنندودررسانه نمایش میدهند."