خلاصه ماشینی:
"مثلاکتاب The Elements of Typography Style اثررابرت برینگهرست ٣٢٥٩٠ Robert Bringhurstکه چاپ اولش در١٩٩٢میلادی تدوین وتوسط انتشارات Marks &Hartly منتشرشدوشایدجامع ترین کتاب درموردتایپوگرافی است که به »کتاب مقدس «تایپوگرافی نیزمشهوراست وتقریباتمامی جنبههای تایپوگرافی راپوشش داده ،ولی این کتاب روی شانه همه کتاب هایی که قبل آن چاپ شده ایستاده وبهنوعی حاصل همه آن کتاب هاست .
غرض ازذکرتاریخچه کتاب های گرافیک درغرب ،این بودکه برای کسی که میخواست اولین کتاب فارسی این زمینه راتدوین کند،هیچ تحقیق وبررسی و مطالبی توسط نویسندگان ایرانی بهعنوان زمینه نبودکه ماقدم بعدی رابرداریم یادنباله آن راتوضیح دهیم ،درواقع هیچ دانش عمومی دربارٔەدیزاین وگرافیک دیزاین وجودنداشت .
این کتاب هاچون بهنوعی اولین کوشش هابرای طرح بنیادهای گرافیک دیزاین ،تایپوگرافی وتصویرسازی بودند،مسئولیتی خاص برای مؤلف داشتند،بدین ترتیب که تدوین اولین کتاب فارسی که بخواهدپوششی مختصربه محدوده های اصلی گرافیک دیزاین داشته باشد،کاری دشواربود.
یادرموردتصویرسازی ،به دلیل موقعیت خاص تصویرسازی ما،تصویرسازی سال دوم ، شماره ٥ کتاب کودک تنهازمینه کاری این حرفه شده ،بنابراین تکیه بردیگربخش های مهم تصویرسازی مثل تصویرسازی برای مطبوعات وتبلیغات ،ضروری وحیاتی ٣٣٥١٠ است .
مجم وعه حاضر در مقایسه با آثار مشابه منتشرشده از چه امتیازی برخوردار است ؟ آثارمشابهی که به زبان فارسی تألیف شده وساختاردرستی داشته باشند، -به جزاستثناهایی مثل کتاب تصویرگری کتاب های کودکان :تاریخ ،تعاریف وگونههاازخانم زهره قائینی )چیستا،١٣٩٠(که ازلحاظ اطلاعاتی مف یدندیا سال دوم ، شماره ٥ مقالات بسیارمحدود-سراغ ندارم اماکتاب های ترجمهای هستندکه به نظ رمن به دلیل اینکه برای جوامعی دیگرباسطح اطلاعاتی متف اوت ونقاط تأکیدمتف اوت تألیف شده اندچندان برای ماکارایی ندارند."