خلاصه ماشینی:
آقای دکتر علی اکبر فرهنگی صاحب نظر در علم ارتباطات و استاد دانشگاه با اشاره به سه مقوله«فرهنگ،مصرفگرایی و تبلیغات بازرگانی»گفت:از تبلیغات میتوان به خوبی برای اطلاعرسانی،بازار گشایی و پاسخ دادن به نیازهای مصرفکنندگان استفاده کرد،صنایع و تولیدات در حال گسترش خود را بسط داد و بازار مناسب را برای آنها یافت.
آقای دکتر احمد روستا،استاد بازاریابی دانشگاه،یکی دیگر از سخنرانان این همایش دو روزه بود که به تاثیر تبلیغات بازرگانی بر روی فرهنگ بومی اشاره کرد و گفت:تبلیغات تحت تاثیر فرهنگ است و فرهنگ نیز با تبلیغات دستخوش تغییراتی میشود که گاهی مثبت و سازنده و گاهی نیز منفی و نگرانکننده است.
آقای دکتر محمد مهدی فرقانی دبیر علمی این همایش،استاد دانشگاه و سردبیر ماهنامه تدبیر مقوله«آگهیهای خدمات عمومی»را مورد بررسی و تحلیل علمی قرار داد و گفت؛این مفهوم ماهیتی توسعهای دارد،متضمن سود یا نفع مادی و شخصی برای صاحب آگهی نیست، محتوای آن را«آموزش»و«اطلاعات»تشکیل میدهد و در طراحی و ارائه آن از شیوههای روز نامه نگاری و تبلیغات بازرگانی مدرن به صورت تلفیقی استفاده میشود.