چکیده:
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی و رضایت مشتریان شعب بانک سرمایه شـهر تهـران مـی باشـد جامعه آماری این تحقیق تمامی مشتریان بانک سرمایه شهر تهران می باشد روش نمونه گیری برای این تحقیـق روش نمونـه گیری تصادفی طبقه ای می باشد. حجم نمونه آماری برای این پژوهش با استفاده از جدول مورگان برابـر ٣٨٤ نفـر بـه دسـت آمد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد که روایایی پرسشنامه ارائه شده توسـط صـاحب نظـران تاییـد شـد و پایـایی پرسشنامه محقق ساخته برابر٠/٨٠١ و چون این مقدار از ٠/٧ بزرگتر می باشد حاکی از پایایی بالای پرسشنامه ها بکار گرفتـه شده می باشد و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ضریب همبستگی پیرسون می باشد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد کـه بـین عناصر آمیخته بازاریابی شامل خدمات اعتباری ، قیمت و سایر هزینـه هـای خـدمات اعتبـاری، بهـره وری و کیفیـت خـدمات اعتباری، مکان و زمان ارائه خدمات اعتباری، فرآیندهای اعتباری ، کارکنان بخش اعتباری، شواهد فیزیکـی وترفیـع و آمـوزش خدمات اعتباری و رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
و از ٠/٠٥ کوچکتر میباشد و این بدین معنی است که در سطح معنی داری ٠/٠٥ فرضیه H٠ رد شده و فرضیه H١ مورد قبول واقع میشود، بدین معنی که همبستگی معنیداری بین خدمات اعتباری و رضایت مشتریان وجود دارد.
و از ٠/٠٥ کوچکتر میباشد و این بدین معنی است که در سطح معنی داری ٠/٠٥ فرضیه H٠ رد شده و فرضیه H١ مورد قبول واقع میشود، بدین معنی که همبستگی معنیداری بین بهره وری و کیفیت خدمات اعتباری و رضایت مشتریان وجود دارد.
و از ٠/٠٥ کوچکتر میباشد و این بدین معنی است که در سطح معنی داری ٠/٠٥ فرضیه H٠ رد شده و فرضیه H١ مورد قبول واقع میشود، بدین معنی که همبستگی معنیداری بین فرآیندهای اعتباری و رضایت مشتریان وجود دارد.
و از ٠/٠٥ کوچکتر میباشد و این بدین معنی است که در سطح معنی داری ٠/٠٥ فرضیه H٠ رد شده و فرضیه H١ مورد قبول واقع میشود، بدین معنی که همبستگی معنیداری بین کارکنان بخش اعتباری و رضایت مشتریان وجود دارد.
و ١۶٧ از ٠/٠٥ کوچکتر میباشد و این بدین معنی است که در سطح معنی داری ٠/٠٥ فرضیه H٠ رد شده و فرضیه H١ مورد قبول واقع میشود، بدین معنی که همبستگی معنیداری بین ترفیع و آموزش خدمات اعتباری و رضایت مشتریان وجود دارد.
نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین عناصر آمیخته بازاریابی شامل خدمات اعتباری ، قیمت و سایر هزینه های خدمات اعتباری ، بهره وری و کیفیت خدمات اعتباری، مکان و زمان ارائه خدمات اعتباری ، فرآیندهای اعتباری ، کارکنان بخش اعتباری ، شواهد فیزیکی وترفیع و آموزش خدمات اعتباری و رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.