چکیده:
تاثير عميق تبليغات بازرگاني در زمينه هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي واقعيتي است كه خود را بر هر جامعه اي تحميل مي كند. از آنجا كه تبليغات بازرگاني يكي از مهم ترين منابع مالي رسان هها به حساب م يآيند و رقابت در جذب و انتشار پيام هاي تجاري روز به روز گسترده تر مي شود، تعيين چارچوب حقوقي متناسب با اين پديده از ملزومات غير قابل انكار هر كشوري است. از طرف ديگر اپراتورهاي تلفن همراه به عنوان يكي از وسايل ارتباط
جمعي مدرن، روز به روز خدمات گسترده تري را در اختيار كاربران خود قرار مي دهند كه از جمله اشاره كرد. (Value Added Services(VAS)) مهم ترين آنها مي توان به خدمات ارزش افزوده ايجاد تعادل بين حقوق و مسؤليت اپراتورها در ارايه اين خدمات و حقوق مصرف كننده از نظر حقوق تبليغات بازرگاني از مسائل قابل بحث در اين مقاله است.
خلاصه ماشینی:
"منابع : منابع فارسی: - اسماعیلی ، محسن ؛ حقوق تبلیغات بازرگانی در ایران و جهان، انتشارات مهر، تهران، 1385 - افتخار، رضا، «نقد حقوقی آیین نامه MMS»»، آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایستنا، بیتا - قاسمی، یوسف، جزوه درس «حقوق تبلیغات بازرگانی» ، دانشگاه علامه طباطبایی؛ سال تحصیلی 93-1392 - معتمد نژاد، کاظم، «مقررات حقوقی بینالمللی تبلیغات بازرگانی»، فصلنامه پژوهش و سنجش، مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، ش29، بهار 1381 - قوانین و مقررات - قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران - قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجراء سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی - قانون و ظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - آییننامه ارایه خدمات پیام چندرسانهای (MMS)، مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، جلسه شماره 48 مورخ 25/6/1387 - مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، مصوبه جلسه شماره 147 ، مورخ 5/6/1391 - مصوبه شماره 89 مورخ 18/7/1389، در خصوص ضوابط ناظر بر میزبانی و تبادل محتوا در شبکههای ارتباطی و فناوری اطلاعات - آییننامه نحوه معرفی محصولات داروئی به جامعه پزشکی - ضوابط معرفی دارو آییننامه نحوه معرفی محصولات داروئی به جامعه پزشکی - قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب 5/7/1385، - آییننامه ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی مصوب 7/8/1376 - مجموعه ضوابط تولیدآگهی های رادیویی وتلویزیونی - ماده واحده قانونممنوعیت به کارگیری اسامی،عناوین و اصطلاحات بیگانه(مصوب مورخ 14/9/1375 مجلس شورای اسلامی) - آییننامه اجراییقانونممنوعیت بهکارگیریاسامی،عناوینواصطلاحاتبیگانه (مصوب مورخ 19/2/1378 هیات وزیران) - مصوبه سیاستها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی مصوب جلسه 198 مورخ 27/11/88 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی - DIRECTIVE 2006/114/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 12 December 2006 concerning misleading and comparative advertising (codified version), At: - http://eurlex."