چکیده:
در کسب و کارهای کوچک و متوسط به مانند سازمان های عظیم جهانی،کارکنان به دانش مناسب و به روز نیاز دارند:و به مانند سازمان های بزرگ،کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز نیاز به روش هایی برای مرور و به خاطر آوردن آن چه می دانند دارند.لذا هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش مدیریت دانش در کسب و کارهای کوچک و متوسط می باشد.این مقاله به روش توصیفی و با مراجعه به مقالات و کتب موجود در زمینه بررسی نقش مدیریت دانش در کسب و کارهای کوچک و متوسط به رشته تحریر درآمده است.
Like outstanding international organizations, Staff need the proper and updated knowledge to know
what their Colleagues knowand have relationship with them in small and medium businesses. Like
outstanding international organizations, Small and medium businesses need to have ways to review and
remember what they know. So, this research aimed to investigate the role of knowledge management
for small and medium businesses. This article was written by descriptive method and referring to the
articles and books on this subject.
خلاصه ماشینی:
Zackad mapping Petty and Guthrie ولی علی رغم چنین فرصت هایی اغلب مالکان- مدیران در کسب و کارهای کوچک ومتوسط در مهارت ها و شایستگی های مدیریتی دچار ضعف اند (وانگ و آسپینبال 1 ، 2004)؛ چنین خصیصه ای باعث می شود که مفاهیم پایه در مدیریت دانش و یا ضرورت مدیریت دانش از سوی آن ها به خوبی درک نشود و در نتیجه انتظار تمایل به سمت بکارگیری و اجرای مناسب مدیریت دانش بیهوده است.
یکی از خصوصیات کسب و کارهای کوچک وابستگی به حیطه ی محدودی از مشتریان پایه می باشد که بنا به سایر ویژگی های خود، ارتباطات نزدیک و اطلاعات اجتماعی و شخصیتی مناسب از آن ها دارند که این دو موضوع علاوه بر بهبود اکتساب دانش، باعث می شود که کارکنان و مدیران این کسب و کارها با دامنه ی محدودی از نیازها و ترجیحات در بازار روبرو باشند که به خوبی نیز از این ترجیحات آگاهی دارند و این امر شرایط را برای به کار گیری دانش در فرآیند عملیاتی و به نوبه ی خود خلق دانش فراهم می کند.