چکیده:
هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل موثر بـر موفقیـت پیـاده سـازی یـادگیری از طریـق موبایـل در کارکنـان شرکت پتروشیمی شازند بـا اسـتفاده از نظریـه کـنش منطقـی مـیباشـد. روش پـژوهش از لحـاظ هـدف از نـوع کاربردی و از حیث گردآوری داده ها از نوع توصیفیـ همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش ، کلیه کارکنان شرکت پتروشیمی شازند است که حجم آنها در سال ١٣٩٣ مجموعا، ١٧٠٠ نفر میباشد. از بین آنها، بـا اسـتفاده از روش نمونه گیری تصادفی سـاده ٣١٣ نفـر بـه عنـوان نمونـه انتخـاب شـدند. بـه منظـور جمـع آوری داده هـا از پرسش نامه محقق ساخته ای استفاده شد که پایایی برای کل پرسش نامه برابر ٠/٨٨ به دست آمـد. هـم چنـین بـرای بررسی سوال های پژوهش ، از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسـون و رگرسـیون چندگانـه اسـتفاده شـد. بـا توجه به نتایج به دست آمده از میزان تمایل به یادگیری، میزان کنترل رفتـاری، میـزان آگـاهی و ذهنیـت و قصـد یادگیری در بین کارکنان شرکت پتروشیمی شازند نشان می دهد که ذهنیت بسیار مثبت و مـوافقی در مـورد ایـن نوع از یادگیری در بین کارکنان این شرکت وجود دارد. هم چنین ، تمایل به یادگیری، کنترل رفتاری، آگـاهی و ذهنیت ؛ قصد یادگیری از طریق موبایل در شرکت پتروشیمی شازند را پیش بینی میکند.
خلاصه ماشینی:
"روش از آنجا که در این پژوهش به تعیین عوامل مؤثر بر موفقیت پیاده سازی یادگیری از طریق موبایل در شرکت پتروشیمی شازند با استفاده از مدل نظریه کنش منطقی پرداخته شـده اسـت ، ایـن تحقیـق از لحاظ هدف از نوع کـاربردی مـیباشـد و از حیـث گـردآوری داده هـا، از نـوع تحقیـق توصـیفی- همبستگی میباشد.
نتایج آزمون همبستگی پیرسون در خصوص بررسی فرضیه اول تا سوم پژوهش تمایل به یادگیری کنترل رفتاری آگاهی و ذهنیت قصد یادگیری **٠/٦٥٧ 0/706** 0/705** **معناداری در سطح ٠/٠١ فرضیه اول : بـین تمایـل بـه یـادگیری از طریـق موبایـل و قصـد یـادگیری از طریـق موبایـل ، در بـین کارکنان شرکت پتروشیمی شازند با استفاده از مدل نظریه کنش منطقی رابطه وجود دارد.
در بررسی فرضیه اول پژوهش مبنی بر این که بین تمایل به یـادگیری از طریـق موبایـل و قصـد یادگیری از طریق موبایل ، در بین کارکنان شرکت پتروشیمی شازند با استفاده از مدل نظریه کـنش منطقی رابطه وجود دارد؛ نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که رابطـه بـین دو متغیـر از نظـر آماری معنادار است و میزان تمایل به یـادگیری در میـان افـراد نمونـه هـر چـه بـالاتر رود بـر قصـد یادگیری از طریق موبایل افزوده میگردد و فرضیه پژوهش تأیید گردید."