چکیده:
محافظه کاری به عنوان یکی ازویژگیهای اساسی گزارشگری حسابداری،نقش مهمی درجلوگیری از بیش ازحد گزارش کردن دارایی های شرکت را دارد.از طرفی سیاست های پولی ومالی از مهمترین سیاست های تثبیت اقتصادی هستند که برای مدیریت و کنترل سمت تقاضا استفاده می شود.در همین راستا و با توجه به اهمیت محافظه کاری و سیاست های پولی دراعتبارتجاری شرکت ها هدف این پژوهش،بررسی تاثیرسیاستهای محافظه کاری واعتبارتجاری وتغییرات روی داده درسیاست پولی است.برای این منظور 102 شرکت طی دوره زمانی 1385 تا 1394 براساس حذف سیستماتیک انتخاب شد و براساس الگوهای داده های پانل موردارزیابی قرارگرفت.نتایج پژوهش نشان می دهدکه شاخص محافظه کاری براعتبارتجاری تاثیرمثبت ومعناداری دارد همچنین نتایج نشان دادکه سیاست پولی اثر معناداری برارتباط محافظه کاری و اعتبارتجاری ندارد. براین اساس پیشنهاد می شود که مدیریان به جهت افزایش اعتبار تجاری خود نسبت به سایر شرکتها، به شاخص محافظه کاری توجه ویژه داشته باشند.