چکیده:
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر هوش تجاری از طریق نوآوری و موفقیت برند بر عملکرد مالی باشگاههای خصوصی ورزشی شهر رشت بود. روش این پژوهش از نوع توصیفی ـ پیمایشی بوده و جامعه آماری آن را مدیران باشگاههای خصوصی شهر رشت تشکیل دادند. بهدلیل محدودبودن جامعه آماری، نمونه آماری برابر با جامعه آماری (کلشمار) در نظر گرفته شد (49N=د). بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها و روابط بین متغیرها نیز نرمافزار اسمارت پی ال اس 2 مورد استفاده قرار گرفت. یافتهها نشان میدهند که هوش تجاری بهترتیب اثر معناداری بر نوآوریو عملکرد مالی باشگاههای ورزشی خصوصی دارد؛ اما اثر آن بر موفقت برندمعنادار نمیباشد. درمقابل، تاثیر نوآوری بر موفقیت برند و عملکرد مالی معنادار میباشد. موفقیت برند نیز بر عملکرد مالی تاثیر دارد. براساس یافتهها مشخص میشود که هرچند هوش تجاری بهطور قابلتوجهی توانایی پیشبینی عملکرد مالی را دارد؛ اما درک این مکانیزم و دستیابی به موفقیت مالی، نیازمند توجه به کارآمدی سیستم نوآوری و اثربخشی مدیریت برند میباشد.
خلاصه ماشینی:
تأثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق نوآوری و موفقیت برند (مطالعۀ موردی: باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت ) شهرام شفیعی ١، حسین زارعیان ٢، حسین براخاص قرمیش ٣ * ١.
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه گیلان تاریخ دریافت : ١٣٩٥/٠٨/١٩ تاریخ پذیرش : ١٣٩٥/١١/٠٦ چکیده هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر هوش تجاری از طریق نوآوری و موفقیت برند بر عملکرد مالی باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت بود.
براساس یافته ها مشخص میشود که هرچند هوش تجاری به طور قابل توجهی توانایی پیش بینی عملکرد مالی را دارد؛ اما درک این مکانیزم و دست یابی به موفقیت مالی، نیازمند توجه به کارآمدی سیستم نوآوری و اثربخشی مدیریت برند میباشد.
/ شکل ١ـ مدل مفهومی پژوهش روش شناسی پژوهش پژوهش حاضر که به لحاظ هدف ، کاربردی بوده و از نظر شیوة گردآوری داده ها، توصیفی ـ پیمایشی میباشد، تأثیر هوش تجاری از طریق نوآوری و موفقیت برند بر عملکرد مالی باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت را مورد بررسی قرار داده است .
به طورکلی، آزمون مدل مفهومی پژوهش نشان داد که بر مبنای هوش تجاری مدیران و با میانجیگری نوآوری و موفقیت برند باشگاه های ورزشی میتوان به پیش بینی عملکرد مالی آن ها پرداخت .
Check the performance of business intelligence and its impact on awareness and brand equity, Journal of Management, Islamic Azad University of Kermanshah,45.
تأثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق نوآوری و موفقیت برند (مطالعۀ موردی: باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت ).
The Effect of Business Intelligence on Financial Performance through Innovation and Brand Success (The Case Study: Private Sports Clubs in Rasht).