چکیده:
قدردانی مشتری نشان دهنده هسته عاطفی روابط متقابل و نقش کلیدی در توسعه و نگهداری موفق رابطه
فروشنده – خریدار است. هدف از این مطالعه بررسی تاکتیک های بازاریابی رابطه مند مختلف ارائه شده
توسط خرده فروشی برای نفوذ در قدردانی مشتری و نتیجه رفتار وفاداری مشتری است. این مطالعه نشان
میدهد که گزینه های سرمایه گذاری بازاریابی رابطه مند به عنوان مثال پست الکترونیکی مستقیم، پاداش
ملموس، ارتباطات بین فردی و رفتار ترجیحی تاثیرات مختلف بر قدردانی مشتریان و در نتیجه وفاداری در
رفتار نشان می دهد. نتایج این مطالعه نشان میدهد که رفتار ترجیحی موثرترین تاکتیکهای بازاریابی رابطه
مند به منظور افزایش قدردانی مشتری به دنبال ارتباطات میان فردی و پاداشهای ملموس است. روشی که
بیشترین تاثیر را بر روی قدردانی مشتری دارد، به دنبال ارتباط بین فردی و پاداش ملموس گزارش شده
است. مفاهیم مدیریت برای خرده فروشان برای افزایش قدردانی مشتریان مورد بحث است.
خلاصه ماشینی:
"هدف از این مطالعه بررسی تاکتیک های بازاریابی رابطه مند مختلف ارائه شده توسط خرده فروشی برای نفوذ در قدردانی مشتری و نتیجه رفتار وفاداری مشتری است .
این مطالعه نشان میدهد که گزینه های سرمایه گذاری بازاریابی رابطه مند به عنوان مثال پست الکترونیکی مستقیم ، پاداش ملموس ، ارتباطات بین فردی و رفتار ترجیحی تاثیرات مختلف بر قدردانی مشتریان و در نتیجه وفاداری در رفتار نشان می دهد.
Schröder, & Iacobucci, 2001) با توجه به این اهداف این مطالعه دو قسم هستند: اول مطالعه بررسی اینکه آیا سرمایه گذاری در بازاریابی رابطه مند ارائه شده توسط خرده فروشی تاثیرات مختلفی بر احساسات قدردانی مشتری و رفتار های متعاقب آن دارد.
پس زمینه مفهومی و فرضیات : نظریه مبادله اجتماعی هنجار مقابل (١٩٦٠ ,Gouldner) نشان می دهد که قدردانی مشتری ساخت واسطه های مهم است که توضیح میدهد که چرا سرمایه گذاری در بازاریابی رابطه مند خرده فروشان ممکن است وفاداری رفتاری را افزایش می دهد (٢٠٠٩ , .
در یک رابطه مبادله به عنوان مصرف کننده برخی از خرده فروشان سرمایه گذاران بازاریابی رابطه مند را به رسمیت می شناسند (به عنوان مثال پست الکترونیکی مستقیم ، پاداش ملموس ، ارتباطات بین فردی، رفتار ترجیحی) او باید احساس قدردانی و به احتمال زیاد برای خرید و صرف پول در فروشگاه را ایجاد کند , .
همانطور که اشاره شده است ، نظریه مبادله اجتماعی هنجار متقابل (گولدنر ١٩٦٠) توجیه نظری را فراهم می کند و نشان می دهد که قدردانی مشتری نقش واسطه مهمی در توضیح اینکه چرا سرمایه گذاری بازاریابی رابطه مند خرده فروشان ممکن است .
The role of customer gratitude in relationship marketing."