چکیده:
مقدمه: رشد سریع رسانههای اجتماعی فرصتهای زیادی برای فعالان حوزه سلامت ایجاد کرده تا بخش زیادی از فعالیتهای بازاریابی خود را در این حیطه انجام دهند، هدف اصلی پژوهش حاضر درک کامل فاکتورهای اصلی استراتژی محتوا در رسانه اجتماعی اینستاگرام کلینیکهای سلامتی برای افزایش درگیری اعضای جوامع برند است. روش پژوهش: پژوهش حاضر در 2 مرحله انجام گردید، مرحله اول با بررسی مطالعات پیشین و مصاحبه عمقی با 8 خبره بومیبه استخراج مدل اقدام شد و مرحله دوم روابط بین متغیرهای مدل بررسی گردید، از حیث روش، مطالعه موردی چندگانه تبینی (علی) میباشد که 1572 پست اینستاگرام 8 کلینیک سلامتی با روش نتنوگرافی در دوره زمانی 1 ساله کدگذاری و تحلیل گردید. یافتهها: در سطح 95 درصد اطمینان رابطه معنیداری بین نوع محتوا (p<0.001)و هشتگ(p<0.000)درگیری مشتری وجود دارد و بین چابکی محتوا (p<0.001)با درگیری مشتری (به جزء ذخیره پست و درصد کشف) و بین روزارسال پست (p<0.001) با متغیرهای درگیری مشتری ( به جزء درصد کشف و تعداد نفرات مشاهده کننده) و بین مفاد محتوا(p<0.001) با درگیری مشتری (به جزء بازدید پروفایل و درصد کشف) و لحن صدا( p<0.002 )با درگیری مشتری (به جزء لایک، درصد کشف و فالور جدید ) رابطه معنیداری وجود دارد.نتیجه گیری: فاکتورهای حاصل به کلینیک های سلامتی کمک می کند تا محتوای بهینه و متناسب با مشتریان جامعه برند خود ایجاد کند که بتواند تعداد اعضای جامعه برند را بالا برده و آنها را با محتوا درگیر کند.
خلاصه ماشینی:
"جامعه آماری این پژوهش شامل کلینیکهای سلامتی (شامل کلینیکهای لاغری، زیبایی و تغذیه) میباشند که در رسانه اجتماعی اینستاگرام صفحه مخصوص به خود را ایجاد کرده و با استفاده از هشتگهای (# کلینیکهای سلامتی # کلینیکهای لاغری # کلینیکهای زیبایی# کلینیکهای تغذیه# سلامتی# سلامت # لاغری# زیبایی) قابل پیگیری باشند که 8 کلینیک با روش نمونهگیری غیراحتمالی هدفمند (موارد مطلوب یا اکید (شدت)) به عنوان نمونه انتخاب شدند و اطلاعات آنها به شرح جدول زیر میباشد (با توجه به عدم تمایل این کلینیکها برای ذکر نام آنها در پژوهش، در جهت رعایت اخلاق حرفهای از این پس از حروف A, B, C, D, E, F, G, H به جای نام آنها استفاده میشود) پژوهش حاضر در دو مرحله انجام شد که مرحله اول شامل دو بخش است در بخش اول از مرحله اول با مطالعه مقالهها و پژوهشهای انجام شده بخشی از متغیرها مربوط به استراتژی محتوا، درگیری برند - مصرفکننده استخراج گردید و استخر متغیرها تشکیل شد و برای تکمیل این استخر با 8 نفر از خبرگان مصاحبه عمقی انجام شد که در مصاحبه ششم به اشباع نظری رسیدیم ولی برای اطمینان بیشتر تا 8 نفر ادامه دادیم.
Role of Content Strategy in Social Media Brand Communities: a Case of Higher Education Institutes in India.
Consumer Engagement in Online Brand Communities: A Social Media Perspective."