چکیده:
هدف این پژوهش مدلیابی تاثیر هوش معنوی و نگرش به کارآفرینی، بر قصد کارآفرینی دانشجویان علوم ورزشی بود. این مطالعه، توصیفی و ازنوع همبستگی بود که بهصورت میدانی اجرا شد. جامعة آماری متشکل از تمامی دانشجویان علوم ورزشی استان فارس برابر با 680 نفر بود که با لحاظ شرایط لازم برای انجام مدلسازی، تعداد نمونه 220 نفر درنظر گرفته شد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای هوش معنوی کینگ (2008)، نگرش به کارآفرینی لینان و چن (2009) و قصد کارآفرینی لینان و چن (2009) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها بهتایید اساتید مدیریت ورزشی و کارآفرینی رسید و پایایی ازطریق مطالعهای مقدماتی تایید گردید. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که هوش معنوی بهصورت مستقیم و غیرمستقیم ازطریق نگرش به کارآفرینی اثر مثبت بر قصد کارآفرینی دارد. همچنین، مدل تاثیر هوش معنوی و نگرش به کارآفرینی، بر قصد کارآفرینی دربین دانشجویان علوم ورزشی از برازش قابلقبولی برخوردار بود. مدل این پژوهش میتواند بهعنوان دستورکاری برای توسعة کارآفرینی، تدوین محتوا، سرفصلهای موردنیاز برای تدریس و بهبود نگرش و قصد کارآفرینی در رشتة علوم ورزشی، استفاده شود.
خلاصه ماشینی:
همچنین، مدل تأثیر هوش معنوی و نگرش به کارآفرینی، بر قصد کارآفرینی دربین دانشجویان علوم ورزشی از برازش قابلقبولی برخوردار بود.
دراینراستا، هدف پژوهش حاضر درک اهمیت متغیرهای نگرش به کارآفرینی و هوش معنوی بر قصد کارآفرینانه دربین دانشجویان علوم ورزشی است.
com Choi & Shepherd Global Entrepreneurship Monitor Carr & Sequeira Entrepreneurial Intentions یا تولید و فروش اولیة مربوط به کسب وکار انجام میدهد (کار و سکوریا، 2007، 1092).
افزون بر این، جعفریمقدم، زالی و جلیل زاده (1390) مهمترین موانع قصد کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه تهران را عدم حمایت مطلوب Krueger, Reilly & Carsrud Attitude Toward Entrepreneurship Ajzen Linan Carter, Gartner, Shaver & Gatewood Ball Vaughan Zohar & Marshall Hwarng Tkachev & Kolvereid Lunavath جامعه و ارائهنکردن آموزشهای کارآفرینی در دانشگاه دانستهاند.
از یافتههای دیگر این پژوهش، اثر مثبت و معنادار بین هوش معنوی و قصد کارآفرینی است.
در این پژوهش، مدلی موردآزمون قرار گرفت که اثر هوش معنوی و نگرش به کارآفرینی را بر قصد کارآفرینی دربین دانشجویان علوم ورزشی استان فارس نمایش میدهد.
Journal of Management, Spirituality & Religion, 11(2), 159-86.
Journal of Small Business & Entrepreneurship, 24(2), 161-78.
International journal of entrepreneurial behavior & research, 16(4), 329-48.
استناد به مقاله (رجوع شود به تصویر صفحه) Modeling the Effect of Spiritual Intelligence and Attitude toward Entrepreneurship on Entrepreneurial Intention among Students of Sport Sciences H.
In order to data collection three questioners of spiritual intelligence (King, 2008), attitudes toward entrepreneurship and entrepreneurial intention (Chen and Linan, 2009) was used.
Keywords: Spiritual Intelligence, Attitude toward Entrepreneurship, Entrepreneurial Intention, Sport Science Students Corresponding Author Email: Hamidsafari83@yahoo.