چکیده:
مسئله مورد بررسی پژوهش بررسی میزان موفقیت در اجرای مدیریت دانش بهعنوان نوآوری در یک موسسه تصمیمگیرنده در حوزه تحقیقات دفاعی با در نظر گرفتن چهار عامل تاثیرگذار در اجرای نوآوری (عوامل فردی، عوامل اجتماعی، ویژگیهای نوآوری و عوامل سازمانی) است. سوال اصلی این است که آیا بین عوامل موثر در اجرای نوآوری و موفقیت این موسسه در اجرای مدیریت دانش بهعنوان نوآوری رابطه معنیدار وجود دارد. جامعه آماری 15 نفری پژوهش را مدیران این موسسه تشکیل میدهند که از مدیریت دانش بیشترین استفاده را میکنند. نتایج با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون تجزیهوتحلیل شد؛ سپس فرضیات معنادار با آزمون رگرسیون مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که عوامل فردی با ضریب همبستگی (817/0)، ویژگیهای نوآوری با ضریب همبستگی (66/0) و عوامل اجتماعی با ضریب همبستگی (588/0) با موفقیت در اجرای مدیریت دانش رابطه معناداری دارد و بهرغم همبستگی ضعیف (404/0) و نبود رابطه معنادار بین عامل سازمانی با موفقیت در اجرای مدیریت دانش، نتیجه نشان داد که مدیریت دانش از دید همه عوامل یادشده با ضریب همبستگی (819/0) با موفقیت در این موسسه اجرا شده است.
خلاصه ماشینی:
در این راستا به مطالعه میزان موفقیت در اجرای نوآوری مدیریت دانش در یک مؤسسه تصمیم گیرنده در حوزه تحقیقات دفاعی، که در ادامه مقاله با اسم "مؤسسه " مشخص میشود به عنوان هدف کلی پرداخته شده است 1.
Kim & Chung 211 تا مشخص شود که تا چه حد این نوآوری بر اساس عوامل دخیل در اجرای نوآوری، موفقیت آمیز بوده است تا درنهایت بتوان پیشنهادهای سازنده ای به منظور اجرای هرچه مؤثرتر این گونه نوآوریها در آینده ارائه کرد.
Choi & Chang 212 مفهوم مدیریت دانش مدیران با مسئولیت رهبری سازمانهای خود برای دستیابی به اهداف معین شده در تکاپو هستند.
متغیرهای مستقل این مقاله بر اساس مقاله "کیم و چونگ ، ٢٠١٧" شامل چهار متغیر عوامل فردی، ویژگیهای نوآوری، عوامل سازمانی و عوامل اجتماعی است که بر اساس مطالعه تک به تک این عوامل به عنوان عوامل مؤثر در اجرای نوآوری در پژوهشهای مختلف مانند جدول ١، توسط (کیم و چونگ ، ٢٠١٧) جمع آوری شده که در جدولهای ٣ تا ٦ به طبقه بندی مفهومی شامل توضیح مختصر ویژگیها و زیرمجموعه های این چهار متغیر پرداخته شده است .
نتایج آزمون فرضیه های پژوهش (رجوع شود به تصویر صفحه) جمعبندی و نتیجه گیری همان گونه که در ابتدای مقاله اشاره شد، این تحلیل به منظور بررسی میزان موفقیت در اجرای مدیریت دانش به عنوان نوآوری با استفاده از چهار عامل مؤثر در اجرای نوآوری انجام شده است .
Kozjek & Ovsenik 211 دانش موفقیت آمیز اجرا شده است ؛ یعنی بخشهایی از مدیریت دانش مانند تسهیم دانش و کارگروهی و...